سردار قاآنی:

فتح خرمشهر درس مقاومت را به مردم منطقه آموخت

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه فتح خرمشهر درس مقاومت را به مردم منطقه آموخت، گفت: ایستادگی رزمندگان در عملیات بیت المقدس موجب شد تا سال‌ها پس از آن، حزب الله لبنان بتواند رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان به بیرون براند.
کد خبر: ۲۴۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ - 24May 2017
فتح خرمشهر درس مقاومت را به مردم منطقه آموختبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم تجدید میثاق جمعی از فرماندهان و یگان‌های منتخب نیروهای مسلح با آرمان‌های امام خمینی (ره) که صبح امروز و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: امسال سوم خرداد، روز مقاومت و پیروزی و روز فتح خرمشهر قهرمان در روزهای پایانی ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته است. این روز ارزشمند که یادآور احیای مسیر حرکت سالار شهیدان در عصر موجود است را به‌ خانواده شهدا، فرماندهان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج تبریک‌ عرض می‌کنم.
 
وی ادامه داد: خرمشهر، شهر خرمی بود که در ابتدای تهاجم ناجوانمردانه صدام جنایتکار به نمایندگی‌ از استکبار جهانی مورد حمله قرار گرفت. در آن زمان تعداد معدودی از دلاورمردان در اوج مظلومیت، رژیم بعث عراق را 34 روز پشت دروازه‌های خرمشهر نگه داشتند.
 
سردار قاآنی گفت: در خرمشهر رزمندگان با کمترین امکانات در برابر دشمن تا بُن دندان مسلح ایستادگی کردند و خرمشهر پس از 34 روز به خونین شهر تبدیل شد؛ هر چند که خونین شهر اعتبارش در پیش چشم‌ مردم و آزادگان جهان از هر خرمشهری بیشتر بود چرا که صحنه‌هایی از خودگذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشت.
 
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه عنوان کرد: رژیم‌ بعث عراق زمانی که خرمشهر را فتح کرد با تمام امکانات خود تلاش می‌کرد تا شهر را در اشغال خود نگه دارد و رزمندگان با فرماندهی امام خمینی (ره) پس از 578 روز  و با انجام عملیلت‌های مختلف در نهایت در عملیات بیت المقدس توانستند خرمشهر را فتح کنند و خونین شهر دوباره به خرمشهر تبدیل شد.
 
وی با بیان اینکه سوم خرداد روز بزرگ و برجسته و روز ایستادگی عزتمندانه در برابر دشمن بود، تصریح کرد: فتح خرمشهر زمانی انجام شد که دشمن استحکامات بسیاری را ایجاد کرده بود و به لحاظ تجهیزاتی موضع برتری داشت. فتح خرمشهر ایستادگی مستضعفین در برابر استکبار جهانی بود. پس از اینکه خرمشهر آزاد شد در سال 1982، رژیم صهیونیستی برای پوشش شکست صدام در برابر ایران و فتح‌ خرمشهر به لبنان حمله کرد و از جنوب لبنان وارد آن کشور شد.
 
سردار قاآنی بیان کرد: دشمن تصور کرد که فتح خرمشهر، آخرین فتح رزمندگان است اما فتح خرمشهر درس مقاومت را به مردم منطقه آموخت و کسانی که بنای مقاومت در برابر مستکبران را داشتند از فتح خرمشهر ایستادگی عزتمدارانه را آموختند و همین ایستادگی و مقاومت باعث شد تا جوانان حزب الله کاری کنند تا رژیم صهیونیستی در 4 مرداد سال 2000 میلادی مجبور به فرار از جنوب لبنان شود. خرمشهر در خرمشهر نماند، همانطور که کربلا در کربلا نماند.
 
وی افزود: فتح خرمشهر، مقاومت را به نیروهای حزب الله در جنگ 33 روزه آموخت. رژیم صهیونیستی با تمام امکانات خود به لبنان حمله و خانه‌ها و ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرد اما در نهایت، مقاومت بود که پیروز شد و جنگ 33 روزه با تیر رزمندگان حزب الله به پایان رسید. رژیم صهیونیستی بعد از چند سال جنگ 22 روزه را در غزه شروع کرد اما رژیم صهیونیستی باز هم نتوانست کاری کند زیرا فلسطینی‌ها درس مقاومت را به خوبی آموخته بودند.
 
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: سلسله عملیات‌های جنایتکارانه دشمن هنوز ادامه دارد و جنگ در کشورهای اطراف ما است. هرجا فرهنگ خرمشهر حاکم شد دشمن نتوانست کاری انجام دهد. آمریکا و کشورهای مرتجع عرب منطقه جمع شدند و به سوریه حمله کردند اما نتوانستند از لحاظ نظامی کاری پیش ببرند و مجبور شدند مذاکره کنند؛ این اثر مقاومت است.
 
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی امروز با همان روحیه مقاومت کشور را اداره می‌کنند و در برابر تهاجم‌هایی که می‌شود ایستادگی‌ می‌کنند. ما فرزندان امام خمینی (ره)، امروز در روز مقاومت و پیروزی در کنار مرقد مطهر اماممان جمع شدیم تا با ایشان تجدید میثاقی دوباره کنیم و بگوییم راه عزت مدارانه مقاومت که به ما آموختی و منجر به فتح خرمشهر شد را در کنار امام خامنه‌ای به عنوان سرباز ولایت ادامه خواهیم داد.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها