بسیج عشایری برگزار می کند،

نخستین یادواره شهدای قشقایی

نخستین یادواره شهدای قشقایی استان‌های چهارمحال و بختیاری و فارس همزمان با ۱۷ شهریور در شهرستان بروجن برگزار می‎شود.
کد خبر: ۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵ - 25August 2013

نخستین یادواره شهدای قشقایی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، فتاح کرمی، فرماندار شهرستان بروجن گفت: نخستین یادواره شهدای قشقایی استانهای چهارمحال و بختیاری و فارس همزمان با ۱۷شهریور  در شهرستان بروجن برگزار میشود.

وی افزود: عشایر  تنها گروهی هستند که از تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران جز اطاعت از رهبری و پیشبرد دستاوردهای نظام فعالیتی نداشتهاند.

کرمی با بیان اینکه 3 هزار نفر عشایر قشقایی در شهر نقنه شهرستان بروجن  سکونت دارند، گفت: این عشایر با  تقدیم 52 شهید، وفاداری و فداکاری خود را به اسلام وآرمانهای والای انقلاب ثابت کردهاند.

فرماندار شهرستان بروجن خاطرنشان کرد: دو درصد از جمعیت کشور عشایر هستند که از این میزان در چهارمحال و بختیاری، 98 درصد عشایر بختیاری و 2 درصد عشایر قشقایی هستند.

کرمی بر ضرورت تجلیل و گرامیداشت یاد و مقام شهدا در جامعه تاکید کرد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مایه بقای انقلاب اسلامی بوده و به برکت شهدای انقلاب، امروز ایران اسلامی در عرصههای ملی و بینالمللی بر قلههای رفیع افتخار ایستاده است.

وی از برگزاری نخستین یادواره شهدای عشایر قشقایی در شهر نقنه شهرستان بروجن خبر داد و گفت: این برنامه همزمان با 17 شهریور ماه و با هدف گرامیداشت یادو خاطره 120 شهید قشقایی استانهای چهارمحال و بختیاری و فارس است.

نظر شما
پربیننده ها