امیر حقی عنوان کرد؛

ثبت یادمان شهدای گمنام تهران به عنوان میراث فرهنگی

مدیر مهندسی و امور یادمان‌های دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثبت یادمان‌های شهدای گمنام را به عنوان میراث فرهنگی دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۲۴۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ - 28May 2017
حرکت به سمت ثبت یادمان شهدای گمنام به عنوان میراث فرهنگیبه گزارش دفاع پرس از تهران، صبح امروز جلسه هم‌اندیشی و همکاری بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در محل این سازمان برگزار شد.

مدیر مهندسی و امور یادمان‌های دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده بین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، امروز جلسه‌ای در خصوص بررسی راه‌های تعامل و همکاری بین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران و سازمان میراث فرهنگی استان برگزار شد.

امیر ولی‌الله حقی افزود: در این جلسه زمینه‌های تعامل بین این دو نهاد بررسی شد که از جمله مهمترین آنها طرح ثبت میراث فرهنگی یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در سطح استان  بود.

وی با بیان اینکه در سطح استان 107 یادمان شهدای گمنام وجود دارد که در مراکز عمومی احداث شده است، گفت: ثبت این یادمان‌ها به عنوان میراث فرهنگی، زمینه حفظ و نگهداری و بهره‌وری فرهنگی بهتر از این یادمان‌ها را فراهم خواهد ساخت.

مدیر مهندسی و امور یادمان‌های اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران ضمن اشاره به مناطق و محله‌هائی که در طول جنگ تحمیلی مورد اصابت موشک و راکت‌های هواپیماهای جنگی رژیم بعثی واقع شده‌اند، افزود: در شهر تهران حدود 40 نقطه مورد تهاجم هوایی ارتش بعثی قرار گرفت که یکی از مهمترین تصمیمات این جلسه، حرکت در جهت ساخت المان‌های یادبودی در این 40 نقطه بود.

حقی در پایان خاطرنشان کرد: از ظرفیت و توانایی سازمان‌هایی همچون زیباسازی شهر تهران در طراحی و احداث این المان‌ها بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها