امام جمعه کرمان:

سکوت کشورهای عربی در برابر جنایات صهیونیست‌ها مایه ننگ است

امام جمعه کرمان عنوان کرد: کشورهای عربی مانند مصر، اردن و عربستان سعودی با ناجوانمردی در برابر قتل عام فلسطینیان ساکت نشسته‌اند.
کد خبر: ۲۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱ - 25July 2014

سکوت کشورهای عربی در برابر جنایات صهیونیست‌ها مایه ننگ است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، آیتالله "سیدیحیی جعفری" ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این هفته کرمان با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار داشت: امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند که "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و اگر هر مسلمان یک سطل آب به سمت آنها بریزد، صهیونیستها غرق خواهند شد".

نماینده ولیفقیه در استان کرمان بیان داشت: اگر کمکهای استکبار از جمله آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای عربی به این جنایتکاران نبود، اکنون صهیونیستی در دنیا وجود نداشت.

جعفری تصریح کرد: ماجرای فلسطین و بهویژه غزه مظلوم همه چیز را برای ما روشن میکند؛ نزدیک 20 روز از حمله ناجوانمردانه صهیونیستها به غزه میگذرد و عدهای بیگناه و بیدفاع و بدون هیچ سلاحی در محاصره کامل جنایتکاران و فرصتطلبان هستند.

وی عنوان کرد: کشورهای عربی مانند مصر، اردن و عربستان سعودی در کمال ناجوانمردی در برابر این قتل عام ساکت نشستهاند، چه کسی باید مردم مظلوم فلسطین را یاری کند.

امام جمعه کرمان گفت: صهیونیستهای وحشی و گرگصفت به هیچکس و هیچ چیز رحم نمیکنند؛ آنها مساجد، بیمارستانها، خانههای مسکونی را بمباران کرده و به خاک و خون میکشند.

جعفری بیان داشت: اما به یاری و توفیق خداوند، مردم مظلوم غزه با دست خالی آنچنان تودهنی به صهیونیستها زدند که آمریکا برای آتشبس واسطه شد.

وی افزود: با این وجود مردم غزه با آنکه فرزندان و زندگی خود را از دست دادهاند، حاضر نیستند، آتشبس را بیقید و شرط قبول کنند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به فرمایشی از امام خمینی(ره) گفت: رهبر کبیر انقلاب فرمودند که "روز قدس، روز اسلام و مبارزه با مستکبران است و مسلمانان باید تکلیف مستکبران را مشخص کنند". امروز باید برای مسلمانان غزه سلاح، غذا و دارو برسانند، اما هیچکس این کار را انجام نمیدهد.

نماینده ولیفقیه در استان کرمان خطاب به دنیای اسلام و کشورهای عربی تصریح کرد: چگونه این ننگ را تحمل میکنید که کودکان و زنان بیدفاع غزه زیر حملات نظامی صهیونیستها باشند.

وی خاطرنشان کرد: صدور بیانیههای متعدد و راهپیمایی علیه صهیونیست و در دفاع از مردم فلسطین کاری ارزشمند است، اما باید قدمهای بزرگتر از این برداشته شود.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از خطبههای نماز جمعه این هفته مرکز کرمان با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آیتالله طالقانی در پنجم مرداد ماه سال 58 نخستین نماز جمعه را به دستور امام خمینی (ره) اقامه کردند و این امر مهم در سراسر کشور گسترش یافت.

جعفری عنوان کرد: در حال حاضر نماز جمعه در بیش از 800 شهر در سراسر کشور اسلامی ما اقامه میشود و خیل عظیمی از مومنان و متدینان در این آیین عبادی سیاسی شرکت میکنند.

نماینده ولیفقیه در استان کرمان، معیارهای رسیدن به خوشبختی و کمال را ایمان و عمل صالح در کنار یکدیگر عنوان کرد و گفت: اگر این نکته در کنار بصیرت به کار گرفته شود، میتوان به درجات عالی انسانی دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا یک نظام اسلامی وجود دارد، حرکت اسلامی آغاز شد، اما مستکبران و استعمارگران اجازه ندادند در سایر نقاط مانند مصر و... ملتها به هدف اصلی و نهایی خود برسند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار