دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

ورود بسیجیان عراقی به مرز با سوریه

بسیج مردمی عراق در راستای آغاز قطع ارتباط میان تروریست‌های داعشی حاضر در استان نینوی و نیروهای تکفیری حاضر در خاک سوریه، وارد منطقه این کشور با سوریه شد.
کد خبر: ۲۴۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ - 30May 2017
ورود بسیجیان عراقی به مرز با سوریه
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، پیشروی‌های گسترده نیروهای بسیجی عراقی پس از آزادسازی کامل شهر و منطقه قیروان، با ورود به منطقه مرزی با کشور سوریه وارد مرحله جدیدی شد.
 
ابومهدی المهندس جانشین فرمانده کل بسیج مردمی عراق با تأکید بر نقش نیروهای بسیجی در دفاع از مرزهای عراق و سوریه، ورود نیروهای بسیج مردمی به خاک سوریه برای نبرد با تروریست‌های تکفیری را منوط به تأیید از سوی مقامات عالی‌رتبه عراق دانست. وی هر نوع تعامل بسیج مردمی عراق با نیروهای آمریکایی و فرماندهان آنان را مردود دانست و گفت: هیچ دیداری بین ما با آمریکایی‌ها صورت نگرفته است و در آینده نیز چنین دیداری صورت نمی‌گیرد.

در عرصه جنگ رسانه‌ای، واحدهای تبلیغات جنگی وابسته به سازمان‌ها و یگان‌های بسیج مردمی با پخش تصاویر و فیلم‌های مختلف از حضور نیروهای خود در مرز با سوریه خبر می‌دهند. در همین راستا دقایقی قبل فیلم حضور «ابوعزرائیل» فرمانده گردان‌های مردمی امام علی (ع) به همراه نیروهایش در مرز سوریه در پایگاه شبکه خبری العالم منتشر شد.

از سوی دیگر هادی عامری فرمانده سپاه بدر عراق طی اظهارنظری در تکمیل سخنان ابومهدی المهندس گفت: «به اطلاع آمریکایی‌ها رسانده‌ایم که هرگز به آنان اجازه سیطره بر مرزهای عراق و سوریه را نخواهیم داد.» وی تأکید کرد که بزودی نیروهای بسیج مردمی عراق، تمام مرزهای مشترک با سوریه را تحت کنترل خود درخواهند آورد و به نیروهای ارتش سوریه در رسیدن به مرزهای دو کشور کمک خواهند کرد. وی همچنین امنیت عراق و سوریه را با یکدیگر، یکی دانست و گفت امنیت هیچ یک از دو کشور، بدون امنیت دیگری برقرار نخواهد شد.

تأکید مقامات و فرماندهان ارشد دو کشور عراق و سوریه نشان می‌دهد که بغداد و دمشق نه تنها بر اصل مبارزه با تروریسم اتفاق نظر دارند، بلکه آنگونه که تحولات میدانی چند ماه اخیر در اطراف مرزهای دو کشور نشان می‌دهد، به دنبال رسیدن به یک استراتژی واحد جهت سرکوب عناصر تروریستی- تکفیری در خاک خود هستند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها