رویترز مدعی شد؛

پیروزی نیروهای تحت حمایت ایران در عراق

رویترز مطرح کرد: نیروهای عراقی تحت حمایت ایران اعلام کردند با پیروزی بر داعش در غرب موصل موفق به آزادسازی چندین روستا در نزدیکی مرزهای سوریه شده‌اند.
کد خبر: ۲۴۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ - 30May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی به انعکاس پیروزی نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در غرب موصل و آزادی چندین روستا از چنگال داعش پرداخته و عنوان کرده است که این پیروزی به منزله باز شدن مسیری برای رساندن تسلیحات ایرانی به سوریه است.

در این گزارش آمده است:

«نیروهای عراقی تحت حمایت ایران اعلام کردند با پیروزی بر داعش در غرب موصل موفق به آزادسازی چندین روستا در نزدیکی مرزهای سوریه شده‌اند.
 
می‌توان گفت این پیشروی نیروهای بسیج مردمی عراق به منزله باز شدن یک مسیر پشتیبانی برای ارسال تسلیحات ایرانی به «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه است.

همچنین این مانور می‌تواند مقدمه‌ای برای متصل شدن نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه و عراق باشد هر چند هنوز نیروهای «اسد» که تحت حمایت ایران هستند به مرزهای سوریه با عراق نرسیده‌اند. شورشیان سوری نسبت به پیشرفت ارتش سوریه و نیروهای تحت حمایت  ایران به سمت مرزهای عراق هشدار داده‌اند.

روز گذشته پایگاه شبکه صدای آمریکا (VOA)، نیز ضمن انعکاس این خبر نوشت: «نیروهای شبه نظامی عراقی تحت حمایت ایران روز (یکشنبه) اعلام کردند که تروریست‌های داعش را از چندین روستا در غرب موصل بیرون رانده و در نزدیک شدن به مرزهای سوریه پیشرفت بیشتری داشته‌اند.

یکی از روستاهای آزاد شده توسط نیروهای بسیج مردمی عراق حشدالشعبی، «کوجو» است که تروریست‌های داعش در این روستا صدها نفر از زنان ایزدی را ربوده بوده‌اند.

«ابومهدی المهندس»، یکی از فرماندهان حشد الشعبی از تحویل روستای آزاد شده «کوجو» و دیگر روستاهای منطقه کوهستانی در جنوب «سنجار» به ایزدی‌ها خبر داد.

منبع: جام نیوز


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار