در این جلسه جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی با تأکید بر لزوم انجام تبلیغات منسجم در برنامههای دفاع مقدس اظهار داشت: در برنامههای ترویجی دفاع مقدس نباید جزیرهای عمل شود و تا تبلیغات منسجم نباشد در جامعه موج ایجاد نخواهد کرد.
وی افزود: برنامههای تبلغی نیازمند یک تیم قوی تبلیغاتی است که میطلبد روابط عمومی دستگاهها به صورت منسجم برنامهریزی کنند به گونهای که همه ابعاد در آن پیشبینی شود.
حسن امیری با اشاره به عدم استفاده از فضای مجازی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دستگاههای فرهنگی اطلاعات و مطالب ارزندهای در خصوص دفاع مقدس داریم که اگر این مطالب و اطلاعات ساماندهی و موضوعبندی شود میتوان به بهترین وجه از آنها در مناسبتهای مختلف بهره برد و از طرفی هم از آنها در بستر فضای مجازی که بیشترین مخاطب امروز را به خود اختصاص داده است استفاده کنیم.
جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: برنامههای هفته دفاع مقدس صرفاً مختص هفته دفاع مقدس طرحریزی و اجرا نشود که با اتمام این هفته این برنامهها هم پایان پذیرد. معنای هفته دفاع مقدس تکرار نیست بلکه تجدید قوا برای یک سال پیش رو است، اهداف و پیامها در گذر زمان تغییر نمیکنند بلکه این ابزار است که تغییر میکند و لازم است تا ما بر اساس آن ابزارها برنامههای ترویجی را در حوزه ایثار و شهادت اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: امسال هفته دفاع مقدس و ماه محرم با هم تقارن پیدا کرده که ضرورت دارد بین این دو رخداد پیوندی که از اساسیترین پیوندها است برقرار کنیم، برای توفیق در برقراری ارتباط باید با توجه به نامگذاری روزهای محرم، شهدای دفاع مقدس که متناسب با آن روز هستند به جامعه هدف معرفی شوند.
امیری در پایان با بیان اینکه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید جوانان در کانون توجه قرار بگیرند، ابراز داشت: برای برقراری ارتباط بهتر با نسل امروز که جوانان و نوجوانان دهه 70 و 80 را در بر میگیرد نیازمند گفتمان دفاع مقدس است، این گفتمان برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان و نوجوان کشورمان باید به یک جریان فکری تبدیل شود که در طول سال فعالیت دارد.
در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به بیان آسیبهای برنامههای دفاع مقدس پرداختند و راهکارهای خود را ارائه دادند.
انتهای پیام/