عکاس پیشکسوت ایرنا:

با عشق به امام(ره) چهره ایشان را به قاب تصویر کشیدم

عکاس پیشکسوت ایرنا گفت:‌ در زمان انقلاب با عشق و علاقه فراوان به امام خمینی(ره) چهره ایشان را به قاب تصویر کشیدم.
کد خبر: ۲۴۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ - 03June 2017
با عشق به امام(ره) چهره ایشان را به قاب تصویر کشیدمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، منوچهر یگانه دوست عکاس پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفت: در روزهای انقلاب از سوی خبرگزاری ایرنا ماموریت داشتم تا عکس خبری تهیه کنم و من نیز هر روز دوربین به دست به همه جای تهران سر می زدم و عکس هایی از انقلاب می گرفتم و سعی می کردم تصویری همیشگی از عشق مردم به امام خمینی (ره) را در روزهای ابتدایی انقلاب ثبت کنم.

وی ادامه داد: در طول سال ‌های مختلف عکس‌ های فراوانی را از حضرت امام خمینی (ره) گرفته ‌ام، این عکس ‌ها گاهی اوقات در سخنرانی ‌ها و گاهی به صورت پرتره گرفته شده که بیشتر پرتره ها سیاه و سفید هستند.

یگانه دوست افزود: عکس ‌هایی از امام(ره) در مدرسه علوی و عکس هایی از شور انقلاب و علاقه مردم به امام (ره) را منعکس و ثبت کردم که تمام این عکاسی ها را با عشق و علاقه فراوانی که به امام (ره) داشتم، انجام دادم.
 
عکاس پیشکسوت ایرنا گفت:‌ در زمان انقلاب با عشق و علاقه فراوان به امام خمینی(ره) چهره ایشان را به قاب تصویر کشیدم. 

این عکاس پیشکسوت انقلاب با اشاره به عکس هایی که از امام(ره) در مدرسه علوی ثبت کرده است، گفت: مردم در گروه های هزار نفری در خیابان جمع می شدند و تا اجازه رفتن به داخل مدرسه داده می شد با سر دادن شعار وارد مدرسه می شدند.

یگانه دوست افزود: من و دیگر عکاسان مانند مردم مشتاق دیدن امام (ره) بودیم و بعد از ورود ایشان شروع به عکس گرفتن می کردیم که بهترین لحظات برای من و دوستان عکاسم بود که در همان زمان بهترین پرتره ها را از امام خمینی(ره) ثبت کردم.

این عکاس و هنرمند پیشکسوت عکاسی ادامه داد: عکس های فراوانی از روزهای راهپیمایی مردم و سخنرانی امام خمینی (ره) در قم و تهران گرفتم که تمام این عکس ها پیامی از امام (ره) دارند و هنوز در جای جای شهر قرار دارند و روزهای خوش انقلاب را تداعی می کنند.

منوچهر یگانه دوست در سال ۱۳۱۹ در تهران متولد و از ۱۳ سالگی در لابراتور عکاسی مشغول به کار شد.

وی امکان ثبت عکس هایی از تهران قدیم را هم داشته و علاوه بر آن از سدهای تهران عکس های زیادی گرفته است.

یگانه دوست سابقه 65 سال عکاسی دارد اکنون به علت سکته مغزی دچار بیماری پارکینسون شده است.

وی یکی از بهترین و ماندگارترین عکس ها از چهره امام خمینی (ره) را در روزهای انقلاب گرفته است.
 
منبع: ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار