دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«سی شب مهمان شهدا» در کهف‌الشهدای تهران

سال‌ها قبل، وقتی که می‌خواستند شهدای گمنام را در این مکان خاکسپاری کنند، عده‌ای از ساکنان با حضور شهدا در این منطقه مخالفت کردند، اما کسی چه می‌دانست که روزی این مکان به قرارگاه فرهنگی عاشقانی از اقصی نقاط شهر تهران تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۲۴۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ - 10June 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از تهران، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، کهف الشهدای تهران میزبان زائرانی از سراسر این شهر است که برای زیارت قبور شهدای گمنام و مناجات با خدا به این مکان معنوی می‌آیند.

مکانی که به ظاهر چیزی برای تفریح ندارد، اما با این وجود، عده‌ای از مردم ترجیح می‌دهند تا پس از صرف افطار، مراکز تفریحی شهر را رها کرده و به اتفاق خانواده به این مکان مقدس بیایند و یا حتی روزه خود را در این‌جا افطار کنند.

سال‌ها قبل، وقتی که می‌خواستند شهدای گمنام را در این مکان خاکسپاری کنند، عده‌ای از ساکنان با حضور شهدا در این منطقه مخالفت کردند، اما کسی چه می‌دانست که روزی این مکان به قرارگاه فرهنگی عاشقانی از اقصی نقاط شهر تهران تبدیل می‌شود.

همزمان با شب پانزدهم مبارک رمضان مصادف با شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به جمع زائران کهف‌الشهدای تهران رفتیم. کهف‌الشهدای تهران در منطقه «ولنجک» واقع شده است، منطقه‌ای که وقتی که سال‌های قبل اسمش را می‌آوردی همه ذهن‌ها متوجه یک مرکز بزرگ تفریحی واقع در این منطقه می‌شد، اما امروز یک مکان مقدس به ظاهر کوچک به تدریج جای این مکان بزرگ را در ذهن‌ها گرفته است.

کهف‌الشهدا، ماه رمضان امسال نیز برای هفتمین سال متوالی طی برگزاری مراسمی با عنوان «سی شب با شهدا» میزبان زائران است.

پس از صرف «هویج بستنی» که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) توزیع می‌شد، به سراغ «رضا پند» مسئول روابط عمومی کهف‌الشهدا رفتیم تا برنامه‌های این سی شب را برای ما شرح دهد.

رضا پند، در تشریح برنامه «سی شب با شهدا» اظهار داشت: به مدت هفت سال است که در کهف‌الشهدا همزمان با ماه مبارک رمضان، به مدت سی شب برنامه جزءخوانی، سخنرانی و مناجات خوانی برقرار است.

وی با بیان اینکه در حاشیه این مراسم، برنامه های فرهنگی اعم از ایستگاه صلواتی، غرفه کودکان، غرفه پاسخ به مسائل شرعی و نمایشگاه «پرده آخر» برای زائران تدارک دیده شده است، افزود: نمایشگاه «پرده آخر» سیر تاریخی شهید و شهادت را از دوران مشروطه تا به امروز به نمایش می‌گذارد.

به گفته مسئول روابط عمومی کهف‌الشهدا، مراسم سی شب با شهدا در ماه مبارک رمضان، هرشب از ساعت 22 با تلاوت یک جزء از قرآن کریم آغاز و سپس حجت الاسلام «کمیل باقرزاده» به سخنرانی پرداخته و در پایان زائران از نوای مناجات برادر «موسی علی‌نژاد» بهره‌مند می‌شوند و مراسم ساعت 1 بامداد به پایان می‌رسد.

خاطرنشان می شود، مراسم شب‌های قدر نیز در این مکان مقدس تا ساعت 3 بامداد برقرار می‌باشد.

گزارش: سید محمد جواد میرخانی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار