در شهرستان رودسر روی داد

مادر شهید «عیسی سلیمانی» به فرزند شهیدش پیوست

حاجیه خانم «رخساره میرزایی» مادر گرانقدر شهید هنرمند «عیسی سلیمانی» بر اثر کهولت سن و بیماری دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۲۴۲۸۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ - 10June 2017
بمادر شهید «عیسی سلیمانی» به فرزند شهیدش پیوسته گزارش دفاع پرس از رشت، حاجیه خانم «رخساره میرزایی» مادر گرانقدر شهید هنرمند «عیسی سلیمانی» بر اثر کهولت سن و بیماری دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مرحومه رخساره میرزایی،  پیش از ظهر دیروز بر روی دستان مردم شهیدپرور روستای «گیشاکجان» از توابع شهرستان «رودسر» تشییع و در گلزار شهدا این روستا به خاک سپرده شد.

روستای گیشاکجان در اول مهر سال ۱۳۴۸ شاهد تولد نوزادی بود که خانواده متدین و مذهبی وی نام «عیسی» را بر او برگزیدند و او در خانه‌ای کوچک و روستایی به رشد و بالندگی رسید.

با شروع جنگ تحمیلی عشق و علاقه شهید هنرمند عیسی سلیمانی به حضرت امام  خمینی (ره) و دین مبین اسلام،  او را بر آن داشت تا در سن پانزده سالگی و در  سال ۶۳ با عشق به امام امت لبیک گویان خود را به خیل عظیم سربازان حضرت صاحب الزمان (عج) برساند و در دفاع از کشور ایران اسلامی با دشمنان داخلی و خارجی سنگر علم و دانش را رها و وارد سنگر جهاد شود و در غربی‌ترین نقطه کشور در جبهه‌های حق علیه باطل به پیکار و مبارزه با ملحدین و متجاوزین بپردازد.

بسیجی شهید عیسی سلیمانی در اوقات فراغت به مطالعه کتاب‌های مذهبی آیت‌الله دستغیب و استاد شهید مرتضی مطهری می‌پرداخت. همچنین در کار نمایش و اجرای تئاتر نیز مهارت و تبحر خاصی داشت، تا سوم نظری درس خوانده بود. قرائت قرآن، نهج البلاغه و شرح و تفسیر آن‌ها روح بلند ملکوتی عیسی را‌ آرامش خاصی می‌داد و او با دیدی عمیق و گسترده به دنبال احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) می‌شتافت.

وی در عمر کوتاه خود با اخلاق و رفتار خوب، تأثیر ژرف و عمیقی بر دیگران گذاشت. غیبت و تهمت از جمله چیزهایی بود که شهید سلیمانی از آن‌ها فاصله می‌گرفت. وی در نگهداری بیت المال بسیار امین و دقیق بود. تأکید او در همه لحظات به اطرافیان حفظ وحدت و پیروی از دستورات حضرت امام خمینی (ره) و حضور گسترده در مساجد بود.

امانت الهی خانواده سلیمانی آن‌چنان عاشق شهادت بود که سرانجام در تاریخ 65/06/10 در منطقه عمومی «حاج عمران» در حالی که مجرد بود، در  عملیات «کربلای ۲» آسمانی شد و به جمع دیگر مهاجران آسمانی پیوست. مزار این شهید در روستای گیشاکجان رودسر قرار دارد.

پدر گرانقدر وی مرحوم  محمد رضا سلیمانی هم به رحمت الهی رفته است.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
از حالات روحانی شهید والا مقام عیسی
سلیمانی نوشته نشده است
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار