استاندار مازندران:

برگزاری جشن گلریزان کار بسیار مقدسی است

استاندار مازندران گفت: با برگزاری جشن گلریزان شاهد بازگشت زندانیان غیرعمد به آغوش خانواده‌ هستیم که این کار بسیار مقدس است.
کد خبر: ۲۴۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ - 11June 2017
مشارکت در جشن گلریزان و آزادی زندانیان غیرعمد کار مقدس استبه گزارش دفاع پرس از مازندران، ربیع فلاح‌جلودار شامگاه شنبه در مراسم جشن گلریزان که در زندان ساری برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت كریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: امیدوارم خداوند به همه این توفیق را عنایت فرماید تا از سیره و مرام اهل بیت علیهم السلام در زندگی خود بیشتر بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم سفارش به انفاق و سرمایه‌اندوزی برای آخرت می‌کند و پیامبر گرامی اسلام (ص) هم می‌فرمایند مردم عیال خدا هستند و محبوبترین آنها نزد خدا کسی است که به عیال خدا سود دهد و خانواده‌ای را شاد سازد.

استاندار مازندران با بیان اینكه یاری رساندن به زندانیان جرائم غیر عمد اقدامی ارزشمند و ماندگار است، افزود: باید از ظرفیت بالای خیرین برای بهبود شرایط زندگی خانواده‌های زندانیان که بدون سرپرست و حامی زندگی خود را با سختی می‌گذرانند، استفاده کرد.

فلاح‌جلودار با قدردانی از رئیس کل دادگستری استان و اداره کل زندانها به خاطر برگزاری این جشن معنوی و زیبا برای یاری رساندن به زندانیان جرائم غیرعمد، یادآور شد: باید این فرهنگ را در جامعه به وجود آوریم تا همه برای آزادی زندانیانی که در حوادث به طور ناخواسته گرفتار شده‌اند، مشاركت نمایند چرا كه با برگزاری جشن گلریزان شاهد بازگشت زندانیان غیرعمد به آغوش خانواده‌ها هستیم که این کار بسیار مقدس است .

وی با بیان اینكه برگزاری جشن گلریزان در روزهای پر فضیلت ماه مبارک رمضان به ویژه در ایام ولادت با سعادت كریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اقدامی خداپسندانه و ماندگار است، اظهار داشت: ماه رمضان ماه احسان و نیكوكاری است اگر فرهنگ‌سازی می‌شد و آحاد جامعه در جریان اهمیت این كار قرار می‌گرفتند می‌شد هزینه بسیاری از جلسات و افطاری‌ها را به این موضوع اختصاص داد و زمینه آزادی تعدادی زیادی از زندانیان را فراهم كرد .

استاندار مازندران ادامه داد: امروز با بسیاری از مشكلات اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در جامعه روبرو هستیم و برگزاری جشن گلریزان و رهایی هر زندانی مطمئنا موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

فلاح‌جلودار گفت: برای محکومین جرائم غیرعمد و مالی، با توجه به دارا بودن شاکی خصوصی، نمی‌شود با عفو و دیگر ابزار قانونی بستر آزادی آنان را فراهم کرد به همین دلیل برای حل مشکلات این عده از زندانیان، به کمک افراد خیر و نیکوکار نیازمندیم.

استاندار مازندران با بیان اینكه عزیزانی كه در ستاد دیه به عنوان تشكل مردم‌نهاد برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فعالیت می‌كنند افرادی دلسوز هستند و با نگاه خیرخواهانه مسئله آزادی زندانیان را دنبال می‌كنند، افزود: بنده هم در راستای ترویج چنین فعالیت‌هایی در جامعه مبلغی را اختصاص خواهم داد و امیدوارم حركت عمومی و فراگیر در این حوزه صورت گیرد تا كسی به خاطر جرائم غیر عمد در زندان نباشد .

وی تصریح كرد: مطمئنم جشن گلریزان موجب رضایت خداوند و بندگانش می‌شود و انتظار دارم مردم ولایتمدار و عزیز مازندران به ویژه خیرین فداكار در این جشن پر فضیلت مشاركت جدی‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها