فیصل مقداد:

اتفاقات اخیر عربی حقانیت سوریه را نشان داد

معاون وزیر خارجه سوریه با نمایش خواندن رخدادهای اخیر میان عربستان و قطر تأکید کرد که این دو کشور تا بناگوش غرق در تروریسم هستند.
کد خبر: ۲۴۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ - 12June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «فیصل مقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق هیچ اطمینانی به نقش ترکیه در مذاکرات آستانه 5 ندارد.

مقداد درگفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد که دمشق مواضع مخصوص به مذاکرات آستانه 5 را دنبال میکند و به خاطر اینکه ترکیه نقش حامی تروریسم و گروههای تروریستی را دارد، دمشق هیچ اطمینانی به این کشور ندارد.

وی با اشاره به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای تداوم روند آستانه، گفت: «ما بر این باوریم که آن (مذاکرات) راهی است که با وجود همه موانعی که دولت ترکیه ایجاد میکند، غرض مطلوب را محقق میکند».

معاون وزیر خارجه سوریه درباره وضعیت میدانی این کشور گفت که وضعیت میدانی «خوب است. من همیشه خوشبینم. ما همه در سوریه خوشبینیم و بر این باوریم این نمایشی که در منطقه حاشیه خلیج فارس به وجود آمده نشان میدهد که همیشه حق با سوریه بوده است».

مقداد با اشاره به حمایت برخی از اعراب حاشیه خلیج فارس از تروریستها در سوریه ، تأکید کرد که قطر و عربستان «تا بنا گوش غرق در تروریسمی هستند که علیه اراضی سوریه اعمال میشود».

وی درباره اخباری مبنی بر نشست آمریکا و روسیه در اردن بر سر جنوب سوریه گفت: مذاکراتی نبوده که بتوان نام مذاکراه بر آن نهاد. میان طرفهای دخیل در بحران سوریه، نوعی تماس وجود دارد...جنوب و شمال سوریه، اراضی سوری هستند و هیچ طرف خارجی حق ندارد که در امور داخلی مداخله کند».

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار