در دیدار اخیر رهبر انقلاب با شاعران صورت گرفت:

شرح ماجرای شوخی مقام معظم رهبری با شاعر خوزستانی

رهبر انقلاب به محض دیدنم با لبخند و شوخی فرمودند: «خب آقای شفیعی! چه فرقی می‌کند؟»
کد خبر: ۲۴۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ - 13June 2017
شرح ماجرای شوخی رهبر انقلاب با شاعر خوزستانیحجت‌الاسلام «سید محمد مهدی شفیعی» شاعر ارزشی خوزستان در گفتگو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: سال گذشته سعادتی دست داد که خدمت مقام معظم رهبری باشم و در دیدار با ایشان شعری را قرائت کردم که برای هر بیت آن یک «آفرین» از سوی مقام معظم رهبری شنیدم. مقام معظم رهبری پس از خاتمه شعرم ضمن تبریک به من فرمودند: «هم لفظ، هم معنا و هم مناسبت، نو بود».

از این شاعر خوزستانی می‌خواهیم که آن شعر را برای ما بخوانند و ایشان متن کامل شعر را برای ما بدین شرح بازگو می‌کنند:

کوه باشی، سیل یا باران ... چه فرقی می‎‌‌کند؟
سرو باشی، باد یا توفان ... چه فرقی می‎‌‌کند؟

مرزها سهم زمینند و تو سهم آسمان
آسمانِ شام یا ایران چه فرقی می‎‌‌کند؟

قفل باید بشکند باید قفس را بشکنیم
حصرِ الزهرا و آبادان چه فرقی می‌‎‌کند؟

مرز ما عشق است، هرجا اوست آنجا خاک ماست
سامرا، غزّه، حلب، تهران چه فرقی می‌‎‌کند؟

هر که را صبح شهادت نیست شام مرگ هست
بی شهادت مرگ با خسران چه فرقی می‌‎‌کند؟

شعله در شعله تن ققنوس میسوزد ولی
لحظه‌ی آغاز با پایان چه فرقی می‌‏‎‎کند؟

وی ادامه می‌دهد: پس از ملاقات چندی پیش جمعی از شاعران با مقام معظم رهبری، ایشان سراغ ما را می‌گیرند، آقایان قزوه و سعیدی‌راد خبر می‌دهند که حضرت آقا سراغم را گرفته است.

حجت‌الاسلام شفیعی افزود: با کتاب تازه منتشر شده خود به نام «مرز ما عشق است» به محضر مقام معظم رهبری رسیدم و رهبر انقلاب به محض دیدنم با لبخند و شوخی فرمودند: «خب آقای شفیعی! چه فرقی می‌کند؟» (اشاره به ردیف غزلی که آقای شفیعی سال گذشته در جلسه شعرخوانی قرائت کرده بود).

مقام معظم رهبری پس از این شوخی کوتاه فرمودند: «احسنت؛ غزل پارسالت خیلی خوب بود». ایشان پس از تورقی کوتاه در کتاب «مرز ما عشق است» ما را بابت سرودن این غزل‌ها تشویق کردند که بی‌شک تشویق لفظی آقا، بهترین هدیه‌ی عمرم بود.

بعد از لطف و عنایت حضرت آقا، از ایشان خواستم که برای ما دعایی کنند، مقام معظم رهبری پس از زمزمه کردن دعایی فرمودند: «سلام مرا به حاج آقا (آیت الله سید علی شفیعی) برسانید».

خاطرنشان می‌شود که چندی پیش جمع کثیری از اهالی شعر و ادب با مقام معظم رهبری دیدار نمودند که در میان آنان هفت نفر از شاعران خوزستان از جمله جناب آقای شفیعی حضور داشتند و به قرائت اشعار خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها