با حاملان واصل/17

خون شهدا را بازیچه جاه‌طلبی خود قرار ندهید

استاد قرآن و روحانی شهید حسین حسین‌پور توانا در وصیتنامه خود می‌گوید: کسانی که پشت پا به آرمان‌های شهدای بزنند و بخواهند تا این خون‌ها را بازیچه جاه‌طلبی خود قرار دهند، روزی در پیشگاه امت رسوا خواهند شد و یقینا این‌ها از دشمنان امت و شهدا خواهند بود.
کد خبر: ۲۴۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ - 13June 2017
شهیدی که بدنش همچون کوه در برابر شکنجه ساواک مقاومت می کردبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، استاد قرآن و روحانی شهید «حسین حسین‌پور توانا » در پنجم خردادماه سال 1335 در تبریز چشم به جهان گشود و در 31 اردیبهشت ماه 1360 در غرب سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیتنامه شهید

این وصیت مرا به همه خانواده و فامیل و دوستان برسانید، تا زنده هستند از امام عزیز و بزرگوارمان، روح خدا دور نشوند و فرامین او را اطاعت کنند و او را تنها نگذارند که حق بزرگی بر گردن ما مسلمانان دارند و اگر ایشان نبودند در زیر چکمه‌های دژخیمان له می‌شدیم و او بود که ما را به صراط مستقیم دعوت کرد و این است وصیت تمامی شهیدان که از امام اطاعت کنید و به تحقیق آنان که چنین کنند جزو دوستان و آنان که پشت پا به آرمان‌های شهدای عزیز انقلاب زنند و بخواهند تا این خون‌ها را بازیچه جاه‌طلبی خود قرار دهند، روزی در پیشگاه امت رسوا خواهند شد و جز مرگ چیزی نثارشان نخواهد بود و یقینا این‌ها از دشمنان امت و شهدا خواهند بود.

فرازی از زندگینامه شهید

رژیم که او را تحت تعقیب داشت با ورودش به قم دستگیر و تحت شکنجه‌های ددمنشانه ساواک قرار داد. از آزادیش مدتی زیادی نگذشته بود که ادامه مبارزات انقلابی منجر به زندانی شدن مجددش گشت. بدنش همچون کوه در برابر شکنجه ساواک مقاومت می‌کرد اما کلمه‌ای که راه‌گشای آنان شود هرگز از زبانش جاری نشد.

پس از آزادی دست از هدف نکشید بلکه قدم‌هایش را در این مسیر با صلابت‌تر بر می‌داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی او در دادگاه‌های انقلاب اسلامی هیئت پاکسازی شهرداری و آموزش پرورش تبریز و نیز به عنوان مسئول سازماندهی بسیج مستضعفین تبریز فعالیت کرد.

پس از شروع جنگ تحمیلی نیز این طلبه سلحشور در سمت فرماندهی بسیج سپاه به جبهه رفت و نیروهای اعزامی را سازمان داد و می‌خواست برای اعزام گروه دیگری به تبریز بازگردد، با قرآن استخاره نمود که آیه «ان‌الله اشتری من المومنین انفسهم...» آمد و به این معامله رضایت داد و آنقدر در جبهه‌ها رزمید تا سرانجام در آخرین روز اردیبهشت سال 1360 در ارتفاعات الله‌اکبر در غرب سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار