الشرق‌الأوسط مدعی شد؛

4 خواسته مصر از جنبش حماس

هیئت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به ریاست «یحیی السنوار» که به تازگی به قاهره سفر کرده بود، فهرستی از خواسته‌های مقامات مصر از این جنبش را تحویل گرفت.
کد خبر: ۲۴۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳ - 13June 2017
۴خواسته مصر از جنبش حماسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مسئولان دستگاه اطلاعات مصر در جریان سفر هیئت حماس به قاهره فهرستی از خواسته‌های خود را تحویل این هیئت دادند.
 
روزنامه سعودی الشرق الأوسط به نقل از برخی منابع فلسطینی که نامی از آنها نبرده است، نوشت که دستگاه اطلاعاتی مصر ضمن تحویل فهرستی از خواسته‌های مقامات مصر از حماس، بر ضرورت دستیابی به توافقات امنیتی تأکید کرده است.
 
به نوشته این روزنامه 4 خواسته قاهره از حماس که در این فهرست ذکر شده، عبارت است از: تحویل دادن 17 فرد تحت تعقیب متهم به تروریسم، حمایت از مرزهای غزه و سینا، توقف قاچاق سلاح به سینا و همکاری امنیتی از جمله اینکه حماس هرگونه اطلاعاتی درباره عناصری که از تونل‌ها عبور کرده و وارد غزه می‌شوند، در اختیار مسئولان اطلاعاتی مصر قرار دهد.
 
انتشار این خبر در حالی است که طی چند روز گذشته چند کشور عربی از جمله عربستان، مصر، امارات و بحرین روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند که یکی از دلایل این اقدام آنها اقامت رهبران حماس در دوحه است.
 
انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار