ضیافتی به رنگ ایثار + تصاویر

همزمان با دهه دوم ماه مبارک رمضان خانواده­ های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون با حضور در ویژه برنامه سفره­ های همدلی در شبکه استانی خراسان رضوی، مهمان خانواده‌های مشهدی می­‌شوند.
کد خبر: ۲۴۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ - 14June 2017
به گزارش دفاع پرس از مشهد، همزمان با دهه دوم ماه مبارک رمضان، خانواده­‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون با حضور در ویژه‌برنامه «سفره­‌های همدلی» که در لحظه افطار از شبکه استانی خراسان رضوی پخش می­‌شود، مهمان خانواده‌های مشهدی می­‌شوند.

در زمان برگزاری این ویژه برنامه که خانواده ­های شهیدان مدافع حرم «علیرضا توسلی»، «حسین حریری»، «مصطفی عارفی»، «محمد رضا خاوری» و «مصطفی و مجتبی بختی» حضور داشتند، احمد منصوب هنرمند مشهدی چهره این شهدای عالی قدر را نقاشی کردند.

مادر شهید محمدرضا خاوری در ویژه برنامه‌ سفره‌های‌همدلی اظهار داشت: وقتی خبر شهادت محمدرضا را شنیدم از خدا فقط خواستم این دلاورمرد را از من قبول کند. خدا را شکر می­‌کنم که توانستم زینب‌گونه رفتار کنم. فرزند دیگرم راه محمدرضا را در پیش گرفته است چون راه دفاع از حرم بهترین راه است. روح فرزندم شاد است چون می‌دانم دعای حضرت زینب (س) پشت و پناهشان است.

برادر شهید مدافع حرم محمد رضا خاوری گفت: محمدرضا برای ما الگویی از مقاومت و ایثار و فداکاری است. برای ما یکایک رفتار محمدرضا کلاس درس بود.

 
ضیافتی به رنگ ایثار+تصاویر 

مادر شهیدان مصطفی و مجتبی بختی در ویژه برنامه‌ سفره‌های ‌همدلی اظهار داشت: افتخار می‌کنم که فرزندانم سربلندم کردند. از فرزندانم می‌خواهم همیشه ما را دعا کنند، چون شهدا زنده‌اند و ناظر به اعمال ما هستند. به افرادی که می‌گویند چرا جوانان ایرانی به سوریه می‌روند یادآوری کنیم که امنیت کنونی جامعه‌مان را مدیون همین افراد و راه‌شان هستیم. صبری که در غم از دست دادن جگر گوشه‌هایم دارم برگرفته از حادثه صحرای کربلا است

برادر شهیدان مصطفی و مجتبی بختی نیز در ویژه‌برنامه سفره های همدلی اظهار داشت: غم از دست دادن دو برادر سخت است، اما امید به دعایی که از جانب آنان پشت سر ما است شیرینی خاص خودش را دارد. مصطفی و مجتبی در یک مکان و یک زمان به شهادت رسیدند، علیرغم اینکه به عنوان برادر به جبهه نرفته بودند. می‌دانم که هرگز نمی‌توانم جای برادران شهیدم را پر کنم و در عین حال احساس یک جامانده را دارم.

ضیافتی به رنگ ایثار+تصاویر 

همسر شهید مدافع حرم علیرضا توسلی در ویژه برنامه سفره های همدلی اظهار داشت: همسرم دارای ویژگی های منحصر به فردی بود و در تمام کارهایی که انجام می‌­داد رضای خدا را در نظر می‌گرفت. شهید از صبر بسیار بالایی برخوردار بود و به واسطه‌ی متانت خاصی که داشت در بین همرزمانش دارای جایگاه ویژه‌ای بود. شهید علیرضا توسلی با فرزندان‌مان رفتار دوستانه‌ای داشت و اکنون که به گذشته فکر می‌کنم او را دارای شخصیتی آسمانی می‌بینم. امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم که همانا مهمترین آن انتظار امام زمان (عج) است.

ضیافتی به رنگ ایثار+تصاویر 

پدر شهید مصطفی عارفی در ویژه‌برنامه سفره‌های همدلی اظهار داشت: فرزندم با دلی سراسر عشق به ولایت در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) قدم گذاشت.

مادر شهید نیز اظهار داشت: مصطفی از کودکی نترس و دلیر بود از هیچ چیز نمی‌ترسید و همین امر او را از دیگر هم سن و سالانش متمایز می‌کرد. برای بار آخر که از عراق برگشت آمادگی قلبی به ما داد و رضایت ما را گرفت و موفق شد. از این موضوع بسیار خرسند بود. آمادگی این را داشتیم که خبر شهادتش را بشنویم و روزی که این خبر را شنیدیم در مسافرت بودیم و همان لحظه به خانه بازگشتیم.

تا زمانی که مصطفی و مصطفی‌ها باشند، دشمنان نمی‌توانند به مرزهای ما کوچک‌ترین تجاوزی کنند.

ضیافتی به رنگ ایثار+تصاویر 

مادر شهید مدافع حرم، شهید حسین حریری در ویژه‌برنامه‌ سفره‌های ‌همدلی اظهار داشت: زمانی که از شهادت پسرم مطلع شدم در کربلا بودم. صبر در مقابل شهادت فرزندم نیرویی بود که از طرف خداوند متعال و حضرت زینب (س) به من هدیه شد. شهید حریری در زمان شهادت و پس از آن، با ویژگی‌های خاص اخلاقی، اطرافیان را تحت تاثیر قرار می‌داد.

پدر شهید حسین حریری نیز ابراز داشت: شهید حسین حریری سالی دو بار وام گرفته و به نیازمندان کمک می‌کرد، در این برنامه از دوستان شهید می‌خواهم راه او را ادامه دهند. امسال اولین سفره افطاری است که حسین کنار ما نیست. اینکه خانواده شهدا همه‌جا می‌گویند شهیدشان دارای ویژگی‌های اخلاقی مثبت و خاصی بوده واقعیت است و در مورد شهید حریری هم به همین شکل است.

ضیافتی به رنگ ایثار+تصاویر 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار