امام جمعه یزد:

دشمنی آمریکا با اسلام و ارزش‌های دینی ماست

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین وظیفه شرعی و انسانی است، گفت: دشمنی آمریکا با اسلام و ارزش‌های دینی ماست.
کد خبر: ۲۴۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ - 23June 2017
دشمنی آمریکا با اسلام و ارزشهای دینی ماست.به گزارش دفاع پرس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد ابراز همدردی مردم مسلمان ایران و دیگر نقاط جهان با فلسطینیان را یک وظیفه شرعی و انسانی دانست و اظهار داشت: این حرکت‌های ما، طبعا در راستای یاری مظلومین و محرومان و اظهار همدردی با آنها است که سفارش ویژه اسلام به حساب می‌آید.

وی حمایت از مظلومان و اظهار همدردی و همدلی با آنها را یکی از مهمترین وظایف مسلمانان دانست و بیان کرد: طبق روایات اسلام، هرکس صدای نیاز مظلومان را بشنود و به آنها توجه نکند مسلمان نیست.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روزهای آخر ماه مبارک رمضان افزود: ماه رمضان ماه میهمانی خداست و انسان‌های مومن باید سعی کنند در روزهای باقی مانده از ماه رحمت از عنایت و لطف خدا غافل نشوند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی، یازدهم تیرماه سالروز شهادت شهید صدوقی و ششم تیرماه مصادف با سالروز ترور مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که حواث انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مشکلات مختلفی که برای انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: این حوادث و وقابع بیانگر توطئه‌ها و دشمنی های متعدد مستکبران علیه انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون است.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران بی نظیرترین انقلاب در سطح جهان است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تنها نظامی است که رهبر آن هیچ وقت دستوری مبنی بر کشتار و ترور را صادر نکرده است.

امام جمعه یزد انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی، انسانی و دینی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) هیچ وقت ادعا رهبری جامعه مسلمانان را نکرده و همیشه به دنبال دستگیری از مظلومان و دفاع از ارزش‌های انسانی و الهی بوده است.

ناصری حاکم کردن قرآن و ارزش‌های الهی را یکی از مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کردو ادامه داد: ترویج مکتب ناب محمدی ملاک تشکیل انقلاب اسلامی در ایران است.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در هیچ جای دنیا اجازه رشد و پیشرفت به مسلمان داده نمی شود، اظهار کرد: ایران اسلامی با رهبر مقام معظم رهبری به محلی برای رشد و تعالی هر چه بیشتر و بهتر انسان‌های آزادی خواه و مسمان تبدیل شده است.

این مقام مسئول اسلام را عامل دستیابی به تمام دستاوردهای علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و انسانی دانست و گفت: امروز ایران اسلامی در قله پیشرفت رو به جلو قرار گرفته است.

امام جمعه یزد در ادامه حاکمیت اسلام، حاکمیت ارزش‌های انسانی و دوستی های خالص را اهداف کلان انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمنان دین و نظام اسلامی از ابتدا تاکنون به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های انسانی و اسلامی بودند.

وی با بیان این که جنگ نرم نظیر ترویج فساد و ترویج مرام غربی‌ها از جمله توطئه های جدید دشمنان دین و نظام اسلامی ایران است، تأکید کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام باید بیش از پیش ترویج ارزش‌های دینی و انسانی و همچنین تبعیت بی‌چون و چرا از مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهند.

نماز عید فطر در یزد، یکپارچه و منسجم برگزار شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود شایعاتی مبنی بر تعیین استاندار و شهردار جدید برای شهر و استان یزد، توصیه کرد: مردم نباید به این شایعات توجه کنند، زیرا مسئولان و دست‌اندرکاران همیشه با در نظر گرفتن صلاح مردم و استان نسبت به انتصاب اشخاص اقدام می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در پایان با اشاره به پراکندگی برگزاری نماز عید سعید فطر تأکید کرد: نماز عید سعید فطر یکی دیگر از نمادهای اتحاد و انسجام مسلمانان است و باید به صورت یکپارچه و منسجم در استان و شهر یزد برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار