گزارش/

موشک‌های حزب‌الله بر سر صهیونیست‌ها فرود می‌آید/ 10‌‌ ها هزار موشک حزب‌الله آماده شلیک به «حیفا» و «تل آویو»

یکی از اسناد سری آمریکایی منتشر شده در ویکی لیکس نشان می‌دهد یکی از مقامات عالی‌رتبه «موساد» بیم آن دارد که در صورت آغاز جنگ مجدد با مقاومت، روزانه 100 موشک به «تل آویو» شلیک شود.
کد خبر: ۲۴۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ - 27June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مقاومت اسلامی لبنان در سال ۱۳۶۱ با الهام گرفتن از اندیشه‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، طی اتحادی، جنبشی به نام حزب‌الله را پایه‌گذاری کردند.

در نیمه اول خرداد سال ۶۱ تهران میزبان کنفرانس نهضت‌های آزادی‌بخش بود و در این کنفرانس نمایندگان نیروهای اسلام‌گرا و شخصیت‌های روحانی لبنان که در این کنفرانس شرکت کرده بودند، خواستار کمک فوری ایران به مردم لبنان شدند.

پس از آن زمینه برای مذاکره کادرهای این مجموعه‌های اسلام‌گرا فراهم شد که منجر به تشکیل کمیته ۹ نفره متشکل از روحانیون شیعه، شخصیت‌های وابسته به «امل اسلامی، حزب‌الدعوه لبنان، کمیته‌های یاری انقلاب اسلامی» و بعضی از شخصیت‌های مستقل، گردید.
 
کمیته ۹ نفره ماموریت داشت تا برای این جریان‌های اسلامی متفرق، تشکیلات سیاسی جدیدی را بر اساس «پایبندی به ولایت فقیه» و «نبرد با اسرائیل» پی‌ریزی کند. پس از اتمام ماموریت، ‌یک شورای پنج نفره از میان آنان انتخاب شد که ریاست تشکیلات جدید را بر عهده گرفت؛ این شورای جدید به «شورای لبنان» نامگذاری شد.

همزمان با گسترش عملیات «مقاومت» علیه اشغالگران توسط شورای لبنان، شعارهایی حاوی عبارت «حزب‌الله» در لبنان ظهور یافت به طوری‌که شورای لبنان در ماه مه ۱۹۸۴ (اردیبهشت ۱۳۶۳) تصمیم گرفت نام ثابت خود را «حزب‌الله در لبنان» نام‌گذاری کند.
 
طبق برآورد کارشناسان نظامی، حزب الله از لحاظ قدرت موشکی و دراختیار داشتن موشک ها و راکت ها مختلف جزو قدرت‌های برتر موشکی  دنیا است. روزنامه‌ آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی پیرامون «توان نیروی مقاومت حزب الله لبنان» نوشت: حزب الله اینک یک قدرت نظامی منطقه‌ای با هزاران نیرویی است که با نبرد در میدان جنگ سوریه؛ منسجم‌تر نیز شده‌اند. نیروهای حزب الله به تسلیحات هوشمند و در دسترسی همچون نسل چهارم موشک‌های هدایت شونده ضدتانک «کورنت» مجهز، پهپاد، توپخانه و تانک هستند.

«الیاس هانا» ژنرال بازنشسته لبنان و مدرس دانشگاه آمریکایی بیروت در این زمینه گفت: «حزب الله در سال 2006 یک گروه شبه نظامی بود اما اینک ارتشی کلاسیک است».

این نشریه با اشاره به درگیری‌های حزب الله و رژیم صهیونیستی نوشت: حزب الله لبنان 10 سال قبل 4000 موشک برد کوتاه را به اسرائیل شلیک کرد اما اینک این گروه بیش از  100 هزار راکت همچون جنگ افزارهای برد متوسط با کلاهک‌های جنگی بزرگتری که قادرند هر نقطه از رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند، دارد.

فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی در این باره گفتند: «حزب الله تهدیدی بسیار بزرگتر به نسبت 10 سال قبل علیه رژیم صهیونیستی است و تهدیدهای حماس در غزه به نسبت حزب الله بی اهمیت است». حزب الله دهکده‌های جنوب لبنان را به پایگاه‌های مخفی همراه با پرتاب کنند‌های موشکی مبدل نموده است که بسیاری از آن‌ها از راه دور هدایت می‌شوند.
 
ابو فاضل تحلیگر لبنانی پیش بینی کرد که در نبرد بعدی حزب الله خسارات سنگینی را بر شهرها، نیروگاه‌ها و فرودگاه‌های اسرائیل وارد می‌کند». موشک‌های حزب‌الله در نبرد جدید با اسرائیل، عذاب آور خواهند بود.

وبگاه شبکه خبری «بی.‌بی.‌سی» در تحلیلی پیرامون وضعیت نیروهای مقاومت حزب ‌الله لبنان نوشت: در پی جنگ یک ماهه حزب الله لبنان با اسرائیل در جولای 2006، این گروه نظامی با بازسازی خود به یکی از قدرتمندترین گروه‌ها در  منطقه غرب آسیا مبدل شده است. حزب الله در ده سال گذشته نه تنها نفوذ داخلی خود را افزایش داده، بلکه در  جنگ علیه تروریسم در سوریه نیز حضور دارد.

زرادخانه حزب الله از 33000 راکت و موشک قبل از نبرد سال 2006 به 150 هزار رشد داشته است. حمایت نظامی حزب الله از دولت سوریه در سال 2011 به این سو، تجهیز شدن به خط تولید سلاح تجربیات قابل توجهی را برای رزمندگانش به همراه داشته و حتی در معرض برنامه ریزی نظامی روسیه در سوریه نیز قرار گرفت.

یکی از اسناد سری آمریکایی منتشر شده در ویکی لیکس نشان می‌دهد یکی از مقامات عالی رتبه موساد بیم آن دارد که در صورت آغاز جنگ مجدد بین حزب الله و رژیم صهیونیستی، حزب الله تلاش خواهد کرد روزانه 100 موشک به تل آویو شلیک کند.

روزنامه هاآرتص سندی را منتشر کرده که نمایندگان موساد در مذاکرات استراتژیک آمریکا و اسرائیل در نوامبر ۲۰۰۹ به یک مقام آمریکایی گفته‌اند: «حزب الله می‌تواند روزانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کند که حدود ۱۰۰ مورد آن به سمت تل آویو خواهد بود».

این نماینده موساد در ادامه گفت: «حزب الله می‌تواند این قدرت را تا دو ماه در طول جنگ حفظ کند». درنتیجه اسرائیل انتظار دارد جنگ آینده با حزب الله حداقل دو ماه به طول انجامد و طی آن، بین ۲۴۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ موشک به اسرائیل شلیک شود که ۶۰۰۰ مورد آن به سمت تل آویو خواهد بود.

حزب الله لبنان سلاح های گسترده ای برای ضربه زدن به ارتش اسرائیل دارد و از جمله آن می توان به موشک «اسکاد»، «یاخونت»، «سی-802»، «کاتیوشا» و ... اشاره کرد. یک تحلیلگر امور نظامی روزنامه هارآتص به نقل از افسران رژیم صهیونیستی گفته است که تعداد موشک های حزب الله در حال افزایش یافته که منبع اصلی قدرت حزب الله به شمار می روند.

قدرت نظامی بالای حزب الله باعث شده تا ارتش رژیم صهیونیستی حتی با علم به اینکه مقاومت اسلامی لبنان در یک جنگ همه جانبه علیه تروریست های تکفیری در سوریه است؛ نتواند یک جنگ همه جانبه علیه "حزب الله" به راه بیندازد.  

گزارش منابع رسانه‌ای نشان می‌دهد که حزب الله می‌تواند زیر ساخت‌های حیاتی سرزمین‌های اشغالی را نیز با موشک‌های پیشرفته هدف قرار دهد. دبیرکل حزب الله لبنان در این زمینه می‌گوید: جنگ در سوریه، جنگ با بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و کشورهای غربی است. ما در وضعیت دفاعی قرار داریم اما اگر بخواهند این جنگ را به لبنان تحمیل و به لبنان تجاوز کنند و می‌بینید که هر روز می‌گویند که زیربناها و شهرها و روستاها را ویران می کنیم یعنی همانگونه که تهدید می‌کنند کشتار و جنایات بزرگی بر ضد مردم لبنان مرتکب می‌شوند.

وی ادامه داد: در این صورت ما به هیچ خط قرمزی پایبند نخواهیم بود؛ نه در مورد آمونیاک در «حیفا» و نه حتی در خصوص رئاکتور هسته‌ای «دیمونا» در صحرای «نقب» هر هدفی داخل فلسطین اشغالی می تواند رژیم صهیونیستی را به خاک سیاه بنشاند.

«سیدحسن نصرالله»، دبیر کل حزب الله لبنان در پاسخ به این سوال که  آیا شما واقعا به دیمونا حمله خواهید کرد تاکید کرد: ما آماده ایم این کار را انجام دهیم و شجاعت انجام آن را داریم و اگر برای مقابله با دشمن در هر جنگی در آینده نیاز به انجام این کارداشته باشیم آن را انجام خواهیم داد.

** بیانات مقام معظم رهبری درباره مواضع ایران نسبت به رژیم اشغالگر قدس

* ملّت، عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌ها است.

*برخلاف آرزوی احمقانه‌ی اقتدار و استحکامی که سیاست‌بازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر می‌پروراندند، این رژیم روزبه‌روز به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر شده است.

*رژیم صهیونیستی در واقع یک رژیمی است که پایه‌های آن بشدّت سست است، رژیم صهیونیستی محکوم به زوال است.

*اگر غلطی از سردمداران رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی «تل‌آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد.

*صریح میگوئیم. ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ سی و سه روزه و پیروزی جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش می‌کنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.

نیروهای مقاومت امروز با توکل به خدا، اندیشه و شجاعت نیروهای مجاهد مقاومت و خودکفائی، توانسته هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کند و رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند در صورت هرگونه تجاوزی به خاک لبنان واکنش قاطع نیروهای مقاومت حزب الله را در پی خواهد داشت.

منبع: آخرین خبر


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار