مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی مطرح کرد

فعالیت ۷ هزار متخصص بسیجی در استان خراسان رضوی

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی گفت: ۷ هزار بسیجی خواهر در رده‌های تخصصی، دانشجویی، اساتید، مهندسین، ورزشکاران، طلاب و غیره در سطح استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۲۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳ - 05August 2014

فعالیت ۷ هزار متخصص بسیجی در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، بمناسبت سالروز شهادت خواهر پاسدار مریم فرهانیان و روز بسیج جامعه زنان، مراسم نکوداشتی با حضور خواهران بسیجی، مدیران خواهر ادارات استان خراسان رضوی و خانواده شهدای زن مشهد در مجتمع فرهنگی آیه­ ها برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرکار خانم کلاهدوز به ارائه گزارشی از فعالیتهای بسیج جامعه زنان استان خراسان رضوی پرداخت و خاطرنشان کرد: روز بسیج جامعه زنان باهدف شناسایی توانمندیهای زنان، تبیین عرصههای فعالیت بسیج زنان و تقویت انگیزههای زنان در حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

کلاهدوز با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند: بسیج خواهران نشاندهنده نقطه اوج ایمان است اذعان کرد: سیزدهم مردادماه سالروز شهادت خواهر پاسدار مریم فراهانیان و روز قشر بسیج جامعه زنان نامیده شده است و ما هرساله یک شهید شاخص را با عنوان شهید سال معرفی وزندگی آنان را سرلوحه کار خود قرار میدهیم.

وی اذعان کرد: اجرای برنامههای فرهنگی تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا (س) ازجمله اقدامات سازمان در سهماهه ابتدای سال جاری بود که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 322 مورد جشن میلاد آن حضرت با حضور دویست هزار و 955 نفر در سطح استان برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی تصریح کرد:10 هزار و 447 نفر از بانوان بسیجی خراسان رضوی طی سال گذشته در قالب اردوهای راهیان نور از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس دیدن کردند.

وی تأکید کرد: زندگی و سیرهی شهدا الگوی مناسبی برای سبک زندگی ماست و باید با برنامهریزی بهتر، جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهویژه در نسل جوان تلاش کنیم.

وی تعداد شهدای زن در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را 76 نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد در مبارزات دوران انقلاب، توسط اشرار، بمباران مناطق جنگی و جنوبی کشور توسط رژیم متجاوز بعثی در دوران دفاع مقدس و مراسم برائت از مشرکین در مکه به شهادت رسیدند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی یادآورشد:  ۷ هزار بسیجی خواهر در رده های تخصصی، دانشجویی، اساتید، مهندسین، ورزشکاران، طلاب و غیره در سطح استان فعالیت دارند.

کلاهدوزبیان کرد: با هدف حمایت از مستمندان و ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی، طرح پیوند آسمانی در قالب تهیه جهیزیه ویژه محرومین در دستور کار سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی قرار دارد

وی اذعان کرد: بسیج جامعه زنان در سالهای گذشته با هدف استفاده از ظرفیتهای نخبگان زنان بسیجی، شوراها و مجمع بسیج جامعه زنان استان طی یکسال گذشته تشکیل شد که نتایج خوبی به دنبال داشته است

وی نقش زنان از دیدگاه اسلام، تلاش در حضور آگاهانه زنان در جامعه، تقویت بنیان خانواده،گفتمان سازی در رابطه با فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار بسیج زنان دانست و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله اقدامات  مثبت سازمان بوده است.

در این مراسم که سردار احمدی فرمانده سپاه امام رضا(ع) حضور داشت کلیپی از فعالیتهای بسیج جامعه زنان استان پخش گردید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار