وصیت‌نامه شهید «اکبر قدیانی»؛

رنگی که از دید یک شهید رسواگر جلادان تاریخ است

شهید اکبر قدیانی در وصیت‌نامه خود آورده است: سرخی بالاترین رنگ است، نه سیاهی. که سیاهی می‌پوشد. سرخی می‌شوید و جلادان تاریخ را رسوا می‌کند.
کد خبر: ۲۴۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ - 02July 2017
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «اکبر قدیانی» سال 1332 در تهران چشم به جهان گشود. وی مداح و موذن مسجد معروف جوادالائمه (ع) بود که سال‌ها با رژیم پهلوی مبارزه کرد و چند بار تهدید به ترور شد. شهید قدیانی با آغاز جنگ به جبهه رفت و در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت کرد. وی 9 اردیبشهت 61 قبل از شروع عملیات، با بلندگوی گردان مقداد روضه آخرش را خواند و ساعاتی بعد، از ناحیه گلو تیر خورد و با حنجره خونین به فیض شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه شهید «اکبر قدیانی»

 
روضه‌ی آخر 
 

بسم الله الرحمن الرحیم

ما زخم خوردگان تیره‌ترین، سردترین، بلندترین شب‌های جور بودیم. ما شلاق خوردگان یلدای ستم بودیم. اولین شعاع فجر را که دیدیم خیز گرفتیم. عاشقانه به سوی شفق دویدیم تا در چشمه خونین خورشید، زخم‌های استخوان گداز خویش را بشوییم؛ که ثابت کنیم: سرخی بالاترین رنگ است، نه سیاهی. که سیاهی می‌پوشد. سرخی می‌شوید و جلادان تاریخ را رسوا می‌کند. «ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست». سپیده دم خونین عشق، فرا رسید دوستان. ای برادر! ای خواهر! تو را فقط یک وصیت، تو را فقط آخرین حرف که؛ خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی، خمینی را نگه دار.

التماس دعا!

اکبر قدیانی/ 9 اردیبهشت 61

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار