دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

فرمانده جدید سپاه تهران بزرگ کیست؟

سردار یزدی که تا پیش از انتصاب به عنوان فرمانده سپاه تهران بزرگ، معاونت حقوقی و امور مجلس سپاه را بر عهده داشت، قبل از شروع رسمی جنگ به صورت نیروی مردمی در کردستان حضور داشت و در سال 60 به عضویت گردان 4 پادگان ولیعصر (عج) تهران درآمد و به خدمت خود در لباس سبز پاسداری تاکنون ادامه داده است.
کد خبر: ۲۴۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ - 04July 2017
گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ سردار «محمدرضا یزدی» که تا پیش از انتصاب به عنوان فرمانده سپاه تهران بزرگ، معاونت حقوقی و پارلمانی سپاه را برعهده داشت، قبل از شروع رسمی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران یعنی در سن 19 سالگی به صورت نیروی مردمی یک ماهی در کردستان حضور داشت و سپس وارد سپاه شد و در سال 60 به عضویت گروهان سه از گردان 4 پادگان ولیعصر (عج) تهران درآمد و به خدمت خود در لباس سبز پاسداری تاکنون ادامه داده است.

وی سال 59 که هنوز جنگ تحمیلی شروع نشده بود به مریوان اعزام شد؛ جایی که حاج احمد متوسلیان در آنجا فرماندهی سپاه مریوان را عهده دار بود و بعد از شروع جنگ راهی جبهه‌های جنوب شد.

سردار یزدی که از اعضای لشکر 27 محمد رسول الله (ص) بود، با تشکیل گردان عمار در عملیات فتح المبین به فرماندهی شهید حاجی‌پور وارد این گردان شد تا اینکه در اواخر سال 62 و اوایل 1363 یعنی بعد از عملیات خیبر به عنوان فرمانده گردان عمار توسط شهید عباس کریمی که در آن زمان جانشینی حاج همت را به عهده داشت، معرفی شد و تا آخر جنگ بر این سمت باقی ماند.
 
 فرمانده جدید سپاه تهران بزرگ کیست؟
بعد از اتمام جنگ مدتی به عنوان جانشین تیپ عمار یا تیپ یکم و بعد هم معاون عملیات لشکر و بعد از آن هم از لشکر خارج و در کارهای ستادی سپاه مشغول شد.
فرمانده جدید سپاه تهران بزرگ کیست؟
وی که در عملیات‌های فتح المبین، بیت المقدس، والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر 4، خیبر، کربلای پنج، والفجر هشت، کربلای یک، عملیات آزادسازی فکه و تنگه ابوقریب، نصر 7، ماووت، بیت المقدس 2 و مرصاد همراه گردان عمار شرکت داشته، در عملیات والفجر مقدماتی ابتدا به عنوان مسئول گروهان و بعد در عملیات‌های کربلای یک و کربلای پنج، نصر 7، بیت المقدس 2، مرصاد، فکه و تنگه ابوقریب مسئولیت فرمانده گردان را بر عهده داشت.
 
فرمانده جدید سپاه تهران بزرگ کیست؟
سردار یزدی به عنوان فرمانده گردان عمار در حال توجیه نیروها از روی نقشه عملیات

انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار