جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ایستادگی در مقابل دشمنان خصوصیت بارز دلیرمردان سپاه

سردار «سلامی» گفت: تلاش بی‌وقفه و مواجه با انواع خطرها از خصوصیات دلیر مردان سپاه است.
کد خبر: ۲۴۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴ - 04July 2017
به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، سردار «سلامی»، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در مراسم افتتاح پایگاه رزمی سیدالشهدا جنوب کشور در شیراز اظهار کرد: هیچ راهی جز قدرتمند ‌شدن و قدرتمند‌ ماندن نداریم، زیرا هر کشوری که امروز قدرتمند نباشد محکوم به شکست است.

وی با بیان این که امروز به فضل الهی و با مجاهدت‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی نیروی زمینی سپاه، در مقابل انواع مختلف تهدید‌ها و مخاطرات خارجی و داخلی ایستاده ایم ادامه داد: نیروی زمینی سپاه در حال گشایش مسیر و ترازیابی جدیدی از قدرت در سطح منطقه و جهان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه درعرصه برون مرزی نیز، با مجاهدت‌های ارزنده و قاطع و عملیات‌های مستشاری و همچنین حمایت‌های آموزشی مشغول به فعالیت است.
 
سردار سلامی گفت: بدون سینه سپر‌کردن، نمی‌شود در مقابل دشمنان پر از کینه و دارای ابزار قدرتمند ایستادگی کرد، و این استقامت، آرامش، امنیت، اقتدار و عزت حاکی از این است که انسان‌های فداکاری هستند که دل از خانه و کاشانه خود می‌کنند تا بتوانند به پیشرفت، تعامل و سربلندی یک ملت دست یابند.
 
وی افزود: نیروی زمینی سپاه، مملو از مردانی است که عشق و علاقه آن‌ها، تحمل سختی‌ها است و با شهادت و جانبازی مانوس هستند.

سلامی به عملیات سپاه پاسداران در کردستان علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه اشاره و تصریح کرد: کاری که برادران ما در کردستان انجام دادند، در هیچ جای دیگری از جهان نمی‌توان دید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه رزمی سید الشهدای جنوب کشور را مرکزی مهم و استراتژیک برای استان‌های جنوب کشور بیان کرد و افزود: این چنین پایگاه‌هایی باید گسترش یابند تا بتوان عملیات‌های مهمی را پشتیبانی کرد.

گفتنی است پایگاه هوا نیروز سید شهدا ظرفیت بیش از ده‌ها بالگرد را دارد که در حال حاضر ۲۵ بالگرد در آن مستقر است.

در این پایگاه که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده است از بالگردهای MI ۱۷، ۲۰۵، ۲۱۴، ۲۰۶ و ۲۰۹ استفاده خواهد شد.

حوزه عملیاتی پایگاه هوانیروز سیدالشهدای سپاه جنوب کشور یعنی استان‌های فارس، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و کهکیلویه‌و بویراحمد است.

این پایگاه تمام عملیات‌های رزمی شامل چتر ریزی، ترابری و جابه جایی نیرو، پشتیبانی کننده هلال احمر در مواقع امدادی و همچنین مهار آتش در نقاط کوهستانی، جنگل‌ها و مراتع در جنوب کشور را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها