حجت‌الاسلام حسینیان:

شهید آیت کوله باری از تجربه و دنیایی از تاریخ بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید آیت و دیالمه دو نیروی پیشرویی بودند که تاریخ نشان داد حق با این شهیدان است.
کد خبر: ۲۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷ - 06August 2014

شهید آیت کوله باری از تجربه و دنیایی از تاریخ بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع پرس، حجتالاسلام روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم اولین بزرگداشت شهید سید حسن آیت که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید آیت در تمام عرصه ها و میدان مبارزه و جهاد از دیگران سبقت گرفت اظهار کرد: شهید آیت زودتر از همه میفهمید و سالیان سال جلوتر از تاریخ خود زندگی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: دوران بالندگی شهید آیت همزمان با انقلاب اسلامی است که از وی شخصیتی قابل اعتماد و چهره بزرگوار و تاثیرگذار و نقش آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی ساخت. به همین خاطر شهید بهشتی بنیانگذار حزب جمهوری اسلامی که تمامی کارهایش براساس حکمت بود شهید آیت را به عنوان عضو مرکزی حزب جمهوری معرفی کرد که این امر شخصیت آیت گونه و نشانه روح بلند اسلام در آیت بود.

حسینیان بیان کرد: شهید آیت کوله باری از تجربه و دنیایی از تاریخ بود و شرایط پس از انقلاب را براساس تجربه خود آزمود و انقلاب که به پیروزی رسید مجموعه ای از گروه های لیبرال و کمونیست و گروه هایی که دل در گرو اسلام نداشتند بر سر کار آمدند. در آن زمان حق و باطل به هم تنیده و گره خورده بود که شهید آیت و دیالمه دو نیروی پیشرویی بودند که تاریخ نشان داد حق با این شهیدان است.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیت پیشتاز افشاگری بود و درک کرده بود که درد و دوای جامعه در کجاست.

وی اضافه کرد: بنی صدر نماد قدرتمند تجسم همه گروه های غیراسلامی چپ و راست بود و هر چه که در مقابل انقلاب اسلامی متحد شده بود شهید آیت در برابر آن ها دست به افشاگری می زد و بنی صدر را نماد هم بستگی ضد انقلاب می دانست. البته آیت خوب تشخیص داد چرا که بنی صدر به همراه رهبران مجاهدان از کشور فرار کردند و حتی بنی صدر دخترش را به ازدواج رجوی درآورد.

وی ادامه داد: شهید آیت علیه بنی صدر افشاگری را آغاز کرد اما نیروهای مذهبی در تبلیغات از امکانات رسانه ای برخوردار نبودند و فضای مطبوعاتی در آن زمان طوری بود که حرف شهید آیت برای مردم آشکار نشد و چنان فضای سنگینی به وجود آوردند که مردم در مورد سخنان آیت تعمیق نکنند.

حسینیان در پایان خاطر نشان کرد: آیت با تمام وجود به ولایت فقیه اعتقاد داشت و با شهید بهشتی هم گامی و هم فکری می کرد و بی شک از سبقت گیرندگانی بود که خدا پاداشش را به رخ دشمنانش کشید و نشان داد از مقربان درگاه الهی است.

در ادامه این مراسم اسدالله بادامچیان نایبرئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید آیت، اظهار داشت: شهید آیت کتابی زیبا عبرتآموز و حکایتی از بخشی از تاریخ این دیار شهیدان است که برای همه نسلها به ویژه نسل امروز و نسلهای فردا و همچنین برای همه مجاهدان در بیداری اسلامی در همه جهان به عنوان یک اسطوره محسوب میشود.

وی در ادامه گفت: نگاهی به گفتار و مواضع شهید آیت نشان میدهد که او در چه شرایط حساسی در جمهوری اسلامی ایران که همه توطئهها و انحرافها و مقامپرستیها در فضای آزاد بعد از فرو ریختن خفقان و استبداد شاه در چنین فضای موقعیت یافتن در ظرف مدت دو ماه دویست حزب شکل میگیرد و حزب توده 60 نشریه منتشر میکند و لیبرالها در تلاش جدی علیه انقلاب و تلاش برای حرکت لیبرال دموکرات به نفع آمریکا کار میکنند امام و شهید آیت انجام وظیفه میکنند تا با تدبیر و برنامهریزی تمام شیطنتها و جوسازیها به تدریج افشا شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تصریح کرد: مخالفان و دشمنان آیت عجیب و غریب هستند، یک طرف نهضت آزادی، گروههای کمونیست، گروه فرقان، گروه منافقین، پان ایرانیستها و پیمانیها که مخالف اصل ولایت فقیه هستند با همه اختلاف سلیقهها در بین خود علیه شهید آیت یک مشی را دنبال میکنند البته در این بین شهید مطهری، شهید عراقی، شهدای هفت تیر و شهید آیت هم در یک طرف هستند.

وی ادامه داد: در این میان بیان سازشناپذیر شهید آیت مطرح میشود که بدون هیچگونه کوتاه آمدنی در مسیر روشنگری برای تودههای مردم در مسیر امام و خط انقلاب فعال میشود.

بادامچیان افزود: آیت با بصیرت، شجاعت و شهامت و بدون هیچ سازشکاری صحبت میکرد و فشارها و مصلحتها بر روی وی تأثیر نمیگذاشت. البته آیت مسائل نظام را در امتداد خط ولایت رعایت میکرد و در آن دقیق بود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اظهار داشت: اولین عبرت این است که اگر کسی میخواهد رهرو راه شهدا و شهید آیت باشد و اگر شهید بهشتی است و خود یک ملت است مظلوم بماند.

وی ادامه داد: تهاجم علیه آیت باعث ترسش نشد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد البته عبرت دوم این است که آیت اگر در زندگانیش مییافت که چیزی حق است از آن دریغ نمیکرد و مواضع گذشته خود را تغییر میداد.

نائبرئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان داشت: آیت وقتی دید که جریانات انحرافی دکتر مصدق را به جای آیتالله کاشانی پیشوای ملت میکنند و در کنار آن ملیگرایی را تبلیغ میکنند و سیاستی به کار میگیرند مبنی بر اینکه آمریکا در مبارزه با انگلستان و در به دام نیفتادن شوروی به درد ما میخورد تمامی این مسائل را افشا کرد.

بادامچیان اضافه کرد: عبرت سوم این است که شهید آیت در جریان ملی شدن صنعت نفت مهرهشناسی کرد که این امر یکی از زیباترین درسهای آیت برای نسل ماست و علت اینکه آیت به راحتی قطبزاده و بنیصدر را میشناسد همین آگاهی آیت از مهرهسازی مخفی استکبار است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه افزود: آیت پس از انقلاب توانست با این مهرهها برخورد کند البته وی در رویدادها تحلیل نداشت و جریانی تحلیل میکرد. به همین خاطر میگفت که جریان مصدق انحرافی است و برای وی فرقی نمیکرد که میرحسین مصدقی است یا نهضت آزادی و یا برخی از نزدیکان امام چرا که آیت میگفت اینها از جریان انقلاب خارج هستند.

بادامچیان تصریح کرد: در مسئله نوار آیت که آن را از بنیصدر گرفتیم فهمیدیم که آن تهمت است و در همانجا مشخص شد که چهره بنیصدر چقدر پلید است.

جواد منصوری اولین فرمانده سپاه آخرین سخنران اولین مراسم یادبود شهید آیت با طرح این سوال که چرا بعد از 33 سال امروز باید اولین بزرگداشت برای شهید آیت گرفته میشود اظهار کرد: شهید آیت اعتقاد داشت که چهرههای انقلاب برای به دست گرفتن پستهای اصلی انقلاب معرفی نمیشوند.

وی در ادامه افزود: شهید آیت معتقد بود که چرا در شورای انقلاب بر روی این مسأله بحث میشود که اگر قطبزاده با آن همه خرابکاری در صدا و سیما چرا باید اکنون پستی بگیرد؟.خیلی ها اینگونه انتقادات را تحمل نمیکنند.

منصوری با بیان اینکه آیت معتقد بود نحوه برخورد منافقین به گونهای است که آنها مملکت را به آتش خواهند کشید خاطر نشان کرد: شهید آیت صراحتا به دکتر بهشتی در جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری گفت شما اولین قربانیان گروه منافقین هستید و من و امثال من قربانیان بعدی این گروه خواهیم بود و دلیل هشدارهایشان جریان شناسی وی بود.

نخستین فرمانده سپاه بیان کرد: آیت اعتقادی بر ملاحظه بر خودسانسوری نداشت و میدانست که در دوره های بعد نیروهای انقلاب حذف و جریانهای اسلامستیز و غربگرا نفوذ خواهند.

وی تصریح کرد: در دورانی شاهد بودیم که گفتند تاریخ مصرف نیروهای انقلابی تمام شده است و ما به دنبال توسعه سیاسی هستیم و تا امروز که هرکسی حرفی بزند او را افراطی و بیسواد میدانند و او را تخریب میکنند.
منصوری در پایان گفت: نیروهای انقلاب باید هزینه صراحت و شفافیت حرف های خود را بپردازند چرا که برخی ملاحظات برای ما گران تمام شد، البته برخی رسانه های کشور در این زمینه احساس مسئولیت نکردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار