موسوی در نطق میان دستور:

موفقیت دولت در گرو کابینه پویا و کار‌آمد است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش دولت در توسعه کشور بسیار پر اهمیت است، گفت: دولت در عمل به این نقش مهم، بدون معرفی کابینه کار‌آمد و پویا موفق نخواهد بود.
کد خبر: ۲۴۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ - 05July 2017
موفقیت دولت در گرو کابینه پویا و کار‌آمد است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سیدفرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 14 تیر) در نطق میان دستور در صحن علنی پارلمان، با بیان اینکه امنیت کشور مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، اظهار داشت: همه فارغ از گرایش‌های سیاسی ید واحد در برابر دشمنان امنیت این سرزمین هستیم و از حافظان و پاسداران امنیت کشور حمایت می‌کنیم.

 وی افزود: ذکر این نکته ضروری است که اگر مردان غیور و گمنام این کشور با شهادت و ایثار از ابتدای انقلاب ثبات و پایه امنیتی کشور را تامین کرده‌اند لذا نمایندگان نیز برای تامین امنیت جامع و پایدار و تحقق سایر جنبه‌های امنیت مانند امنیت اقتصادی، اجتماعی و شغلی اهتمام ورزند.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مشکلات و معضلات شبکه بانکی، گفت: وضعیت شبکه بانکی مانع توسعه ملی محسوب می‌شود و تنگناهای اعتباری آن، توان تامین رشد اقتصادی مطلوب را سلب کرده‌ است. انباشته شدن دارایی‌ها و تسهیلات معوقه، انجماد دارایی‌ها، نرخ‌های سود نا‌متعارف، ضعف نظارتی سیستم بانکی و دور زدن مقررات نرخ سود از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله مشکلات شبکه بانکی است.

موسوی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به وضعیت معیشتی مردم، اظهار داشت: وضعیت معیشتی مردم معضل بزرگی است که بنیاد‌های جامعه را در معرض خطر قرار داده است.

وی با اشاره به مشکلات جوانان در کشور گفت: بحران اشتغال و ازدواج جوانان به معضل اجتماعی بدل شده است. درصد قابل توجهی از جمعیت کشور بیکار هستند در حالی که می‌توان از توان و انرژی نسل جوان در توسعه و بهبود آینده کشور استفاده کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها، تصریح کرد: تاکید بر توسعه کمی و اهمیت بیش از حد به معیار‌های هزینه‌ای، جز پولی ساختن آموزش عالی و افت  وضعیت علمی دستاورد دیگری ندارد. کار به جایی رسیده است که متاسفانه شاهد آن هستیم که طبقه محروم به دلیل هزینه‌های بالای تحصیل، آنچه که از سبد خانواده حفظ می‌کند، تحصیل و آموزش است.

موسوی با بیان اینکه برای کشوری که سر‌آمد مردم سالاری در منطقه است پویا سازی محیط دانشگاه‌ها چه از نظر علمی و چه از نظر محیط گفتمانی حائز اهمیت است، تاکید کرد: فراهم سازی محیطی شاداب و گفتمان محور برای دانشگاه‌ و تشکل‌های مختلف دانشجویی امری ضروری و انکار ناپذیر است.

موسوی با تاکید بر اینکه شرط اساسی برای عبور از بحران‌های و چالش‌های اقتصادی وفاق ملی‌ است، گفت: برای پیمودن راه توسعه پایدار، درک مشترک همه جریان‌های فکری و اجتماعی از ضرورت وفاق ملی و طی کردن مسیر توسعه بسیار حیاتی است.

وی با بیان اینکه نقش دولت در توسعه کشور و نهادینه کردن گفتمان توسعه‌گرا بسیار پر اهمیت است، تصریح کرد: دولت در عمل به این نقش مهم بدون معرفی کابینه کار‌آمد و پویا، موفق نخواهد بود علاوه بر سلامت مالی، سیاسی و تخصص‌گرایی شرایط سنی کابینه دولت دوازدهم نیز باید به گونه‌ی باشد که وزرای محترم شجاعت لازم برای تحول و بالندگی سازمانی را داشته باشند و قادر باشند تا با نشاط و بهره‌برداری از روش‌های نوین علمی و مدیریتی و همچنین به صورت برنامه محور وزارت‌خانه متبوع خود را سر‌آمد سازند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار