مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان:

طرح تدوین نقش استان کرمان در هشت سال دفاع مقدس در حال اجرا است

«محمد مهدی ابوالحسنی» گفت: طرح تدوین نقش استان کرمان در هشت سال دفاع مقدس، با محوریت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و همکاری نهادها و ارگان ها در حال اجرا می باشد.
کد خبر: ۲۴۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ - 06July 2017
طرح تدوین نقش استان کرمان در هشت سال دفاع مقدس در حال اجرا استبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «محمد مهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در کارگاه «اصول تاریخ‌نگاری در نگارش تاریخ دفاع مقدس» که روز گذشته (چهارشنبه) در مؤسسه «حماسه ثارالله» برگزار شد، اظهار داشت: 127 پروژه در طرح جامع نقش استان کرمان در دفاع مقدس پیش‌بینی شده است که 20 پروژه آن رو به اتمام و 10 پروژه دیگر قابل چاپ می‌باشد.

وی با بیان اینکه برای انجام پروژه‌های تاریخ نگاری جنگ، مدت زیادی را باید کار کرد و هر پروژه حداقل 3 سال زمان می‌برد، افزود: قبلاً در حوزه تاریخ‌نگاری جنگ با این وسعت کار اساسی صورت نگرفته بود و می‌توان گفت که استان کرمان برای اولین‌بار این حرکت بزرگ را شروع کرده است و همین امر تدوین این پروژه‌ها را سخت‌تر می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، اظهار داشت: محققین و پژوهشگران این حوزه و کسانی کار تاریخ‌نگاری جنگ را انجام می‌دهند، ضمن اینکه باید مطالعه داشته باشند،  بایستی به صورت عمقی در این زمینه کار کنند تا نسل امروز و آیندگان بتواند به سؤالات خود در مورد جنگ پاسخ دهند.

وی در زمینه آماده‌سازی این پروژه‌ها، به تاریخ‌نگاری دفاع مقدس در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: پروژه «نقش شهرستان سیرجان در هشت سال دفاع مقدس» رو به اتمام است و همچنین پروژه شهرستان «بافت» نیز کار خود را آغاز کرده است.

مدیرکل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین از اتمام پروژه «نقش جهاد سازندگی استان کرمان در هشت سال دفاع مقدس» خبر داد و افزود: «نقش تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله در دفاع مقدس» نیز مراحل پایانی خود را طی می‌کند و امیدواریم انجام پروژه طرح جامع نقش استان کرمان در دفاع مقدس طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در طول ده سال به پایان برسد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: محققین و پژوهشگران حاضر در این کارگاه در جهت کامل کردن اطلاعات خود با حضور استاد و پژوهشگر دفاع مقدس «علیرضا کمره‌ای»  بهره کافی را برده و کار در این عرصه و حرکت بزرگ با بینش و تجربه بالا پیش ببرند.

لازم به یادآوری است، طرح «تدوین نقش استان در هشت سال دفاع مقدس» توسط ستاد تدوین نقش استان کرمان با محوریت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و همکاری نهادها و ارگان‌ها در حال اجرا می‌باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها