دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

راه فرار سعودی‌ها از انزوای «سیاسی»

رژیم سعودی و سه دولت متحد عربی آن، به جای تلاش برای وحدت مسلمانان، دست به ائتلاف علیه کشورهای مسلمان می‌زنند و برای این کار از حمایت دولت‌های ضد اسلامی نظیر آمریکا استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۴۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ - 06July 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، به نظر می‌رسد رژیم سعودی برای اینکه شکست‌های سنگین خود در منطقه را جبران کند، همه اصول و ارزش‌های اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته است و خود را به هر دری می‌زند تا شاید بتواند به کمک کدخدا (آمریکا) از انزوای سیاسی رهایی یابد و خود را ام‌القرای جهان اسلام معرفی کند.
 
رژیم سعودی با اصرار «محمد بن سلمان» ولیعهد جوان و بی‌تجربه خود، بیش از سه سال است که به کشور یمن به بهانه‌های واهی حمله کرده است و توان خروج از باتلاقی که خود آنرا ساخته است،‌ ندارد.  این حمله یک برادرکشی از سوی رژیم سعودی به حساب می‌آید.

علاوه بر این، شواهد و مستنداتی نیز موجود است که نشان می‌دهد مقامات سعودی برای اینکه کدخدا (آمریکا) را از خود راضی نگاه دارند، از تروریست‌هایی که در راستای تامین منافع آمریکایی‌ها با دولت مشروع سوریه در حال نبرد هستند، حمایت می‌کنند، اما علی‌رغم حمایت گسترده از این گروهک‌ها تا کنون در این پرونده ره به جایی نبرده‌اند.
 
نزدیکی به «کدخدا»؛ راه فرار سعودی‌ها از انزوای سیاسی!
شکست عربستان در پرونده عراق نیز علی‌رغم حمایت از گروه تروریستی داعش و حاشیه سازی برای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) مشهود است.

تنش در روابط دیپلماتیک میان عربستان و قطر نیز یکی مولفه‌هایی است که نشان می‌دهد این کشور به نوعی نقض قوانین بین‌الملل پرداخته است و با استفاده از مثلث زر- زور- تزویر، در امور داخلی کشورهای حوزه خلیج فارس دخالت می‌کند.
 
زیاده خواهی سعودی‌ها تا جایی رسیده است که آنها برای کشور دیگری دستور العمل تعیین می‌کنند که با چه کشوری تا چه سطحی رابطه داشته باشد، و با چه کشوری قطع رابطه کند یا چه گروه و سازمان خاصی را از خاک خود خارج کند. متاسفانه در این میان، برخی از کشورهای خلیج فارس نیز علی‌رغم آگاهی از مغایرت اقدام اخیر رژیم سعودی از منظر قوانین بین‌المللی، در سیاست‌های جدید آن علیه قطر مشارکت می‌کنند.

رسانه‌های سعودی نیز در کنار مقامات سیاسی خود، از هیچ کوششی در حمله به این کشور دریغ نمی‌کنند. آنان تا جای ممکن علیه این کشور اقدام به تولید محتوا می‌کنند و اینگونه آتش خشم خود را بر سر مردم و حکومت آن فرو می‌ریزند!
 
نزدیکی به «کدخدا»؛ راه فرار سعودی‌ها از انزوای سیاسی!
علاوه بر این رسانه‌های سعودی به‌گونه‌ای در خروجی‌های خود اقدام به تولید محتوای توهین آمیز علیه ایران می‌کنند که گویا این کشور باعث اختلاف بین کشورهای عربی شده است! اظهارات اخیر عادل الجبیر در اتهام‌زنی به جمهوری‌اسلامی با ادعای مداخله ایران در امور کشورهای عربی و حمایت تهران از تروریسم و افراطی‌گری در سرزمین‌های عربی، که در نشست چهار کشور عربی ضد قطر در قاهره مطرح شد، این موضوع را اثبات می‌کند.

افزون بر این، گاهی دیده می‌شود که این رسانه‌ها به گونه‌ای تبلیغ و تصویرسازی می‌کنند که ایران دشمن شماره یک اعراب است و دیگر رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک جهان عرب نیست. خط رسانه‌ای سعودی‌ها به صورت مشترک بر روی پروژه ایران هراسی استوار است به گونه‌ای که آنان مدام تلاش می‌کنند از ایران چهره‌ای خشن در افکار عمومی جهان عربی نشان دهند.
 
این درحالی است ‌که ایران اولین کشوری است به صورت جدی خواسته به حق ملت مظلوم فلسطین را در برابر اشغالگران صهیونیست مطالبه می‌کند و تا کنون از آرمان‌ اصلی خود که مبتنی بر آزادسازی قدس اشغالی است دفاع کرده است علاوه بر اینکه شعار اتحاد اتحاد مسلمین جهان را سر می‌دهد.

خشم و غضب سعودی علیه ایران تا جایی رسیده است که برخی مقامات آن‌ها مثل ترکی الفیصل هرچند بازنشسته شده است و مسئولیتی مهمی بر عهده ندارد، در نشست سالانه سازمان منفور منافقین شرکت می‌کنند تا بدینوسیله خشم خود را نسبت به ایران نشان دهند.
 
نزدیکی به «کدخدا»؛ راه فرار سعودی‌ها از انزوای سیاسی!
با این حال از مسئولان و مقامات کشورهای عربی و در رآس آنها رژیم سعودی انتظار می‌رود شرایط منطقه را که به نوعی در حال گذار از پیچ تاریخی خطرناکی است، درک کنند و از دمیدن بر شعله آتش‌افروزی‌های دولت‌های مستکبر برای رسیدن به منافع خود و فروش تسلیحات خود و تامین امنیت رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کنند خودداری کنند.
 
آنان باید به جای ایجاد بحران‌های جدید و افزایش تنش و تقابل، به تعامل سازنده روی بیاورند و دست از ائتلاف‌های شوم علیه برداران مسلمان خود بردارند و بدانند که دولت‌های حامی این نوع ائتلاف‌ها، با اصل اسلام و شکوفایی آن مخالف هستند. آنان تاجایی‌که بتوانند دست به ایجاد اختلاف بین مسلمانان خواهند زد تا بهتر بتوانند پولی که در قبال خرید نفت به کشورهای منطقه پرداخت می‌کنند، به جیب خود برگردانند.

انتهای پیام/411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار