رئیس مجلس در ‌سالگرد شهادت حجت‌الاسلام ‌افتخاری:

‌حضور ایران در ‌سوریه و عراق برای سرکوب تروریست‌ها تصمیم درستی بود/ اظها‌رات وزیر خارجه عربستان ‌خنده‌آور است

رئیس مجلس گفت: سخنان اخیر وزیر امور خارجه عربستان درباره منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران خنده‌آور است.
کد خبر: ۲۴۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ - 06July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، علی لاریجانی عصر امروز در بیست و هفتمین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام محمدحسین افتخاری در مسجد والیعصر (عج) بالا محله این شهرستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: شهدا سبب عزت و اقتدار کشورند.

وی با بیان اینکه شهیدمحمدحسین افتخاری به‌عنوان نماینده مردم در شهرستان‌های فومن و شفت برای تثبیت این انقلاب خدمات زیادی ارائه داد گفت: شهید محمدحسین افتخاری یکی از روحانیون مبارز در راه انقلاب و یکی از شهدای مجلس محسوب می‌شود.

رئیس قوه مقننه اعلام داشت: شهادت در راه خدا مقام کوچکی نیست و خداوند می‌فرماید "تصور نکنید کسی که در راه خدا کشته شود از این دنیا رفته و دستش کوتاه است بلکه او زنده و نزد خدای خود روزی می‌خورد".

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده شهدا در کشور ما عزیزترین افراد هستند ابراز داشت: خانواده شهدا به جایگاهی متکی هستند که بالاترین شرف را نزد خداوند دارد.

وی با اشاره به اینکه فومن شهر علمای بزرگ و دانشمندان سرآمدی است گفت: حضرت آیت الله بهجت (ره) به این شهر تعلق دارد و یکی از شخصیت‌های معاصر که فردی برجسته و استثنایی بود و تعلق این شهر به شخصیتی این گونه، همه را جذب خود می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه بسیاری از بزرگان این کشور به‌وسیله تروریست‌ها و یا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند خاطرنشان کرد: همه این شهادت‌ها و جریان‌های سازنده سبب شد تا این انقلاب و نظام پایدار بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رشادت و مجاهدت شهدا و ملت ایران سبب شد تا این کشور به پایداری برسد اعلام کرد: اینکه یک ملتی در برابر توطئه‌ها و ترورها سربلند بیرون بیاید کار کوچکی نبود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما نیازمند این گونه پایداری‌ها است بیان کرد: امروز توطئه‌هایی در منطقه و صحنه بین‌المللی در حال وقوع است که کمتر از گذشته نیست و بنابراین ما در مواجهه با حرکت‌های بسیار وسیعی هستیم.

لاریجانی با بیان اینکه دو دهه است درگیر جریان ترور در کشور هستیم گفت: یکی از تصمیمات درست جمهوری اسلامی ایران حضور در کشورهای سوریه و عراق در سرکوب تروریست‌ها بود که اگر این مهم را انجام نمی‌دادیم و تروریست‌ها سرکوب نمی‌شدند امنیت کوچه و خیابان ما به‌هم می‌خورد.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه ایجاد دعوای میان شیعه و سنی توطئه جدید دشمنان است اظهار داشت: مسئله‌سازی‌هایی که آمریکا در سنا برای ما دنبال می‌کند به‌منظور تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران است پس باید هوشیار بود و رمز این هوشیاری پایداری است.

وی با بیان اینکه باید با همبستگی داخلی، پیروی از ولایت فقیه، توانمندی اقتصادی و با خصوصیات انقلابی در مقابل توطئه‌گران مواجه شد تصریح کرد: ما با یک طیفی از دشمنان روبه‌رو هستیم و برای مقابله با آن‌ها باید اختلافات را کم کنیم نه اینکه روی اختلافات بنزین ریخته و آن را شعله‌ور کنیم.

لاریجانی توانمندی اقتصادی را در کشور بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: ما اگر اهداف خوبی داشته باشیم اما در زمینه اقتصادی سستی کنیم نمی‌توانیم موفق باشیم و همچنین اگر در کشوری فقر و بیکاری زیاد باشد نمی‌توان در مورد اهداف و آرمان‌ها صحبت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مسئله مهم توانمندی اقتصادی در کشور را جدی بگیریم گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که کشور ما را در مقابل بیگانگان پایدار می‌کند موضوع توانمندی اقتصادی در درون کشور است.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر در خصوص تولید ملی، توانمندی اقتصادی و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در این شعار به‌دلیل این است که خصوصیات انقلابی را حفظ کنیم زیرا نکته‌ای بازدارنده است.

وی با بیان اینکه سخنان اخیر وزیر امور خارجه عربستان درباره منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران خنده‌آور است گفت: او کشور ایران که با مردم‌سالاری و دموکراسی، رئیس جمهور و نمایندگان آن با رای مردم انتخاب می‌شوند منزوی و عربستان را که تاکنون هیچ گونه انتخاباتی در آن برگزار نشده پیشرو می‌داند.

لاریجانی با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصادی و فعالیت‌های تولیدی در برنامه ششم توسعه زمینه‌های خوبی فراهم شده است افزود: دولت آینده باید در چارچوب برنامه‌های ششم توسعه بوده و دور از حواشی باشد و از کابینه‌ای که فکر و ذکرش مشکلات مردم باشد حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل های خوب فومن تصریح کرد: در زمینه ارتباطات باید تلاش بیشتری صورت گیرد  زیرا یکی از راه‌کارهای خوب برای جلوگیری از مهاجرت جوانان از روستاها به شهرها فراهم کردن بسترهای مناسب اقتصادی در روستاها است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس اقدامات مهمی در این زمینه انجام داده و برای این منظور 4 الی 5 ماده به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و همچنین طرح‌های مختلفی را نیز در دستور کار خود داریم.

 منبع: تسنیم
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار