رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان:

بخش‌های آسیب دیده حرم حضرت زینب (س) بازسازی و ترمیم می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه بانوان خوزستانی تا کنون ۲۷ کیوگرم گرم طلا برای ساخت ایوان طلای حضرت امیرالمومنین علی (ع) اهدا کردند، گفت: بخش‌های آسیب دیده حرم حضرت زینب (س) بازسازی و ترمیم می‌شود.
کد خبر: ۲۴۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ - 07July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز به بیان گزارشی از فعالیت‌های این ستاد پرداخت.

وی بیان کرد: ایوان طلای حرم نورانی حضرت امام علی(ع) در نجف اشرف کشور عراق در حال ساخت است که مردم خوزستان نیز در احداث و بازسازی آن مشارکت دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه کار ساخت ایوان طلای حرم امام علی (ع) از سال 1389 آغاز شده بود، اضافه کرد: این کار مدتی متوقف شد ولی دوباره احداث آن آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان تا کنون 60 میلیارد ریال برای ساخت ایوان حرم حضرت علی (ع) اهدا کردند، ادامه داد: همچنین سه طرح بازسازی عتبات عالیات در نجف، کاظمین و سوریه با مشارک مردم این استان در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با تاکید بر این نکته که عین طلاهای اهدایی در بازسازی عتبات عالیات استفاده می‌شود، تصریح کرد: بانوان خوزستانی تا کنون 27 کیوگرم گرم طلا برای ساخت ایوان طلای حضرت امیرالمومنین علی(ع) اهدا کردند.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت ایوان طلای حرم حضرت علی (ع) بعد از ماه مبارک رمضان از سر گرفته شد، عنوان کرد: اعتبار لازم برای ساخت این ایوان موجود است و به زودی کار ساخت آن تکمیل می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه به اجرای طرح‌های مختلف در حرم عقیله بنی‌هاشم در دمشق اشاره کرد و گفت: یکی از کارها ساخت مضیف برای حرم حضرت زینب کبری(س) است که احداث آن آغاز شده است.

وی در همین ارتباط توضیح داد: همچنین بخش‌هایی از حرم این بانوی بزرگ اسلام که آسیب دیده بود نیز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در حال ترمیم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به عملیات بازسازی در حرم امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) نیز بیان کرد: با همکاری شهرداری اهواز بین الحرمین در کاظمین ساخته می‌شود.

 منبع: تسنیم
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار