به دارالشهدا آمده ایم تا از شهیدان این دیار بیاموزیم چگونه باید حماسه آفرید

گاهی با دیدن این همه رشادت و دلیرمردی آن هم در یک روستای دورافتاده تنها چیزی که به ما جرات میدهد قلم برداریم و درباره‌ی شهدا بنویسیم فقط و فقط پاکی این افراد و صداقت آنهاست که دنیا را برای ما هم بی ارزش میکند.
کد خبر: ۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳ - 03June 2013

به دارالشهدا آمده ایم تا از شهیدان این دیار بیاموزیم چگونه باید حماسه آفرید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حضور در گلزار شهدا و گل افشانی قبور مطهر این دلاور مردان و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) و شهدا قبل از برگزاری جلسه ی شورای اداری استان خراسان شمالی ، معنویت خاصی را به آن بخشیده بود؛ معنویتی که به برکت عطر 33 شهید 8 سال دفاع مقدس  در روستای دارالشهدا بود

روستای دارالشهدا با 14 کیلومتر فاصله ازمرکزشهرکه در دوران دفاع مقدس حدود 700نفر جمعیت داشت و توانست 250رزمنده را به خط مقدم های جبهه بفرستد، 33 شهید را در شهر خود به خاک سپرد و نام دارالشهدا را از آن خود کرده است .

این روستا به قدری عطرو بوی شهادت میدهد که استاندار خراسان شمالی «محمود احمدی بیغش»در یادواره ی شهدای این روستا  جلسه شورای اداری استان را این مکان برگزار میکند  و میگوید : ما تصمیم داریم با کمک مسئولان، پیام شجاعت، ایثار و اخلاص مردم سرزمین دارالشهدا را به تمام دنیا معرفی کنیم زیرا چنین روستایی با این ویژگی در دنیا بی نظیر است.

استاندار خراسان شمالی در این یادواره با بیان این که شهدای روستای درالشهدا با وجود آن که نه دانشگاه دیده و نه حوزه رفته بودند، اما از بدو تولد با روضه ی سیدالشهداء بزرگ شده بودند گفت: مکتب عاشورا این روستا را دارالشهدا کرد، زیرا این مکتب غیرت خدایی را در حضرت امام خمینی(ره) ایجاد و زنده کرد و همین غیرت از سوی امام به تمام اکناف کشور اسلامی ایران سرایت و گسترش یافت.

در این یادواره قائم مقام نماینده ولی فقیه  در استان حجت الاسلام «عبداللهی» نیز در بخشی از سخنان خود خاطر نشان میکند: امروز به این شهدا افتخار می کنیم زیرا انگیزه هایشان الهی بود و مدیران ما هم باید در حوزه مدیریت شان در رأس همه امور انگیزه الهی داشته باشند.

گاهی با دیدن این همه رشادت و دلیرمردی آن هم در یک روستای دورافتاده تنها چیزی که به ما جرا ت میدهد قلم برداریم و درباره ی شهدا بنویسیم فقط و فقط پاکی این افراد و صداقت آنهاست که دنیا را برای ما هم بی ارزش میکند آنقدر که فقط با ذکر نام چند تن از این سبک بالان کمی شاید ذره ای بتوانیم ادامه دهنده ی راه آن ها باشیم و بس .

شهید علی اصغر احمدی

شهید محمد علی ده پناه

شهید محمد علی ثریا

شهید محمد علی شیر دل

شهید محمد صادق آل خانی

شهید عزیز حسین شرافتی

شهید عیسی مرحمتی

شهید غلام رضا معجنی

شهید ناصر براتی

شهید مهدی نوروزی

شهید رمضان ذاکری

شهید براتعلی قدیمی

شهید ابراهیم نوروزی

شهید عبدالعلی منوچهری

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار