سردار اشتری خبر داد؛

برخورد پلیس با هرگونه هنجارشکنی و تخلفات خلاف ضوابط در خودرو/ بهره‌گیری از سامانه موبایلی توسط بازرسان نامحسوس پلیس

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به اینکه هرگونه هنجارشکنی و تحرکات خلاف ضوابط در خودرو، جرم است، ماموران موظف هستند با مشاهده این موارد با متخلفان برخورد کنند که ما این موضوع را نیز به همکاران‌ خود ابلاغ کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۴۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ - 11July 2017
برخورد پلیس با هرگونه هنجارشکنی و تخلفات خلاف ضوابط در خودرو/ بهره گیری از سامانه موبایلی توسط بازرسان نامحسوس پلیس
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه اولین نشست فصلی پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به ایمنی خودروها از سوی خودروسازان گفت: این موضوع از سال‌های گذشته مطرح و تأکید شده است تا خودروسازان استاندارد بودن خودروهای تولیدی را رعایت کنند، البته این امر به صورت مکتوب و حضوری نیز به آنان اعلام شده است.

وی ادامه داد: خودروسازان باید خودروهایی را در اختیار مردم قرار دهند که بیشترین حفاظت را از جان مردم داشته باشد که البته ما در جلسات و به صورت مکتوب نیز این موضوع را به خودروسازان گوشزد کرده‌ایم و توقع ما همکاری بیش از پیش است.

این مقام عالی انتظامی کشور درباره مباحث اخیر مطرح شده در خصوص حریم خصوصی خودرو و برخورد پلیس با هنجارشکنی داخل خودرو گفت: در این مورد استعلام کرده‌ایم و به ما گفته‌اند که طبق ضوابط و قانون، کار خود را انجام دهیم؛ ماموران پلیس، ضابط‌های قضائی هستند و با توجه به اینکه هرگونه هنجارشکنی و تحرکات خلاف ضوابط در خودرو، جرم است، ماموران موظفند با مشاهده این موارد با متخلفان برخورد کنند که ما این موضوع را نیز به همکاران‌ خود ابلاغ کرده‌ایم.

وی گفت: باید توجه داشته باشیم موضوعات انتظامی را نباید سیاسی کرد چرا که تلاش می‌کنیم تمام شهروندان در امنیت و آرامش کامل باشند.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه ضابطان قضائی در مواجهه با هنجارشکنان بایستی حکم داشته باشند، افزود: طبق ابلاغ انجام شده ماموران پلیس برای تذکر به افراد، یونیفرم نظامی داشته باشند و بازرسان پلیس‌های نامحسوس در بزرگراه‌ها نیز باید قبل از هرگونه تذکر کارت شناسایی خود را ارائه دهند تا مردم مطمئن باشند این افراد مامور قانون هستند؛ به همکاران تأکید کرده‌ایم که بایستی اقدامات آنان براساس قوانین و ضوابط باشد.

سردار اشتری درباره نحوه برخورد پلیس با هنجارشکنان در خودروها، گفت: براساس قانون ماموران پلیس در مواجهه با هنجارشکنی داخل خودرو مبادرت به توقیف آن خواهند کرد.

وی درباره صدور گواهینامه بدون شرط سربازی گفت: بر اساس قانون، مشمولان خدمت وظیفه می‌بایست اول وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند و هرگونه ارائه خدمات پلیسی از جمله گواهینامه پس از تعیین تکلیف آنها امکانپذیر است؛ از سوی دیگر برخی درخواست کرده‌اند که این شرط را نادیده بگیریم که ما نیز اعلام کردیم در صورت ارائه این مجوز به ستاد کل و ابلاغیه ستاد کل به نیروی انتظامی آمادگی کامل داریم از فردای ابلاغیه ستاد کل، نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنیم.

فرمانده ناجا درباره سند خودرو و اخبار منتشر شده در این روزها، گفت: نیروی انتظامی اقدامات خود را براساس قانون انجام می‌دهد؛ درخصوص سند خودرو ابهاماتی بود که از مجلس استعلام کرده و پاسخ گرفتیم، سخنگوی نیروی انتظامی نیز توضیحاتی در این زمینه اعلام کردند.

این مقام عالی انتظامی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی باید از قانون تمکین کنند؛ براساس آخرین مکتوبه‌ای که به ما ابلاغ شده و موارد مورد نظر ما تأیید کرده، ناجا اقدامات خود را براساس قانون دنبال می‌کند.

سردار اشتری درباره ترافیک جاده چالوس و معطلی مسافران در این مسیر گفت: از سال‌های گذشته به صورت مکتوب به مسئولان وزارت راه، قوه قضائیه و قوه مجریه این موارد را اعلام کرده‌ایم که ظرفیت جاده چالوس محدود است و در پیک ترافیک چند برابر ظرفیت در آن تردد می‌کنند.

وی افزود: ما نگران جان مردم هستیم و پلیس راهور مرتبا اعلام می‌کند که برای تردد مسیرهای دیگری را انتخاب کنند، البته اقدامات خود را در حد توان انجام داده و با یک طرفه کردن مسیر تلاش می‌کنیم از بار ترافیکی آن محدوده بکاهیم که اینها مقطعی است.

سردار اشتری درباره سامانه موبایلی بازرسان نامحسوس گفت: پلیس از طریق دوربین‌ها، تخلفات سرعت را رصد می‌کند. اما تمام مسیرها به دوربین مجهز نیست و یا کیفیت آن‌ها مناسب نمی‌باشد. بنابراین از طریق سامانه موبایلی به سرور مرکزی گزارش داده می‌شود؛ افزایش دقت مأمور، صرفه جویی در برگه جریمه، استعلام گزارش توسط سامانه و رسیدگی بهتر به شکایات مردم از وظایف این سامانه است.

وی افزود: این گروه از بازرسان نامحسوس تحصیلات بالاتر از لیسانس داشته و پس از کسب صلاحیت، آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

فرمانده ناجا درباره ایمنی مغازه‌های پلاسکو گفت: حفاظت از اموال و اماکن به عهده نیروی انتظامی است، موضوع پلاسکو ویژه و خاص است به دلیل حادثه‌ای که در آن رخ داده با همکاری واحدهای صنفی و شهرداری طبق دستورالعمل‌ها برای مراقبت از آن اقدام می‌کنیم.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار