رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس:

جشنواره فانوس بخش کوچکی از جغرافیای هنر است

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس گفت: هنر نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و جشنواره فانوس بخش کوچکی جغرافیای این عرصه است.
کد خبر: ۲۴۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰ - 11July 2017
جشنواره فانوس بخش کوچکی از جغرافیای هنر استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، علی اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس با حضور در نخستین جشنواره ملی فانوس در ساری با بیان اینکه مردم مازندران در حماسه دفاع مقدس نقش بی بدیل داشتند، اظهار داشت: ایثارگری ها، رشادت ها و جانفشانی های مردم این استان در دوران دفاع عاشورایی ستودنی است.

جعفری افزود: امروز کسانی که در جهت فرهنگ سازی، پایداری و مقاومت، جهاد و شهادت تلاش می کنند به طور قطع همان کاری را می کنند که رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل انجام می دادند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس در واقع تکرار واقعیت عاشورا بود و جمهوری اسلامی چهار آئینه بلند نمای انقلاب، ولایت فقیه، دفاع مقدس و شهدا است.

جعفری گفت: دفاع مقدس ملت ایران از عقلانیت، باورهای دینی، ایمان و اعتقاد به دستورات الهی نشات گرفته بود و دشمنان اسلام و انقلاب در طول هشت سال دفاع مقدس نتوانستند حتی یک وجب از خاک سرزمین ایران اسلامی را تصرف کنند.

وی با اشاره به تفاوت تسلیحاتی دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی به خاطر حمایت دشمنان از آن، افزود: با این وصف تلفات دشمن در این جنگ چهار برابر نیروهای ایرانی بود و این نشان دهنده کار بزرگ رزمندگان اسلام است.

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس خاطر نشان ساخت: انقلاب اسلامی ایران به جهانیان نشان داد دین می تواند نقش تعیین کننده ای در شکل گیری انقلاب و هدایت و پیروزی آن داشته باشد و بر فرضیه باطل مادی گرایان مبنی بر ناکارامدی دین در این عرصه خط بطلان بکشد.

وی افزود: هنر نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و جشنواره فانوس بخش کوچکی جغرافیای این عرصه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار