شیوع وبا در یمن، بزرگترین بحران حال حاضر جهان

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که وبا در کشور جنگ‌زده یمن، بزرگترین بحران حال حاضر جهان است.
کد خبر: ۲۴۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ - 13July 2017
شیوع وبا در یمن، بزرگترین بحران حال حاضر جهانبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد بحران وبا در یمن، بزرگترین بحران حال حاضر جهان است.

این سازمان در بیانیه خود اضافه کرد: شهروندان یمنی به آب سالم و پاکیزه دسترسی ندارند و این مسئله منجر به ورود موج دومی از اشاعه وبا در 21 الی 23 استان این کشور شده است.

لازم به‌ذکر است که تاکنون بزرگترین کشوری که به بیماری وبا مبتلا بوده، تنها 5 استانش و آن هم نیمی از شهروندانش به این بیماری مبتلا شدند.

به‌نقل از شبکه المیادین؛ سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: ما نیازمند بازسازی بخش بهداشت و درمان و حوزه آب در یمن هستیم و به‌این منظور باسازمان‌های حقوق بشری همکاری می‌کنیم، اما باید گفت که بدون برقراری صلح، فرصتی برای ارائه خدمات به ساکنان نواحی مبتلا به بیماری در یمن وجود ندارد.

در همین راستا، خوزه گرازیانو مدیر اجرایی مرکز جهانی غذا و مبارزه با گرسنگی در جهان گفت: تداوم قحطی منجر طی سال جاری منجر به تلفات 17 میلیون نفری در جهان شده است به‌گونه‌ای که 20 درصد از این میزان، در سال گذشته حاصل شده است.

گرازیانو ادامه داد: 7 میلیون یمنی در مرحله چهارم از قحطی قرار دارند و مرحله پنجم نیز، روند اخیر بود که به‌دنبال آن مردم این کشور را ازپای درآورد؛ هم‌چنین سه چهارم قحطی در استان‌های شمالی یمن به‌وقوع پیوسته است.

مدیر اجرایی مرکز جهانی غذا می‌گوید: قیمت مواد غذایی به‌صورت مداوم در حال افزایش است، چرا که با آغاز تهاجم ائتلاف سعودی و جنگ علیه ملت یمن، میزان تولی محصولات کشاورزی طی سال گذشته به میزان 40 درصد کاهش یافت.

بر اساس اظهارات گرازیانو، انتظار می‌رود که شاخص‌های بیان‌ شده در سال جاری کاهش پیدا کند، چرا که کشاورزان یمنی از رسیدن به آب مورد نیاز ناتوان هستند.

وی افزود که نبود بهداشت خطر انتقال بیماری‌ها را در میان ساکنان و دام‌ها تشدید می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تا پایان ماه می سال 2017، تعداد نفراتی که بر اثر ابتلا به بیماری وبا در یمن ازپا درآمدند حداقل به بیش از 471 تن می‌رسد.

هم‌راستا با این آمارهای مرکز بهداشت جهانی، سازمان یونیسف اعلام کرد که تلاش‌ها در یمن به‌منظور حمایت از ایستگاه‌های تصفیه آب افزایش یافته است.

یکی از مهم‌ترین خساراتی که جنگ‌طلبی سعودی‌ها برای ملت مظلوم یمن به‌همراه داشته، گسترش قحطی و کمبود شدید امکانات بهداشتی و درمانی در شهرهای مختلف این کشور است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها