اولین جلسه کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان گلستان برگزار شد

اولین جلسه کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان گلستان با حضور نمایندگان دستگاه‌های این حوزه فرهنگی، با هدف حفاظت و نگهداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در تپه نورالشهدای گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ - 15July 2017

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، اولین جلسه کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان گلستان با حضور نمایندگان دستگاه‌های این حوزه فرهنگی در سالن اجتماعات کمیته فرهنگی شهید اتراچالی واقع در تپه نورالشهدای گرگان برگزار شد.

در این جلسه، سرهنگ «عباس حسن نیا»، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با بیان اهداف تشکیل این کمیته اظهار داشت: شورای اسناد و مدارک دفاع مقدس در راستای حفاظت و نگهداری از آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ثبت حماسه‌های جاودانه امت اسلام و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران و دستاوردهای دفاع مقدس و مطابق با ماده 3 اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصوب 1383/12/22 مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

وی افزود: در همین راستا و مطابق با آیین‌نامه حفظ و نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس، مصوب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، و همچنین مصوبه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، کمیته استانی این شورا در گلستان راه‌اندازی شد.

سرهنگ حسن نیا ادامه داد: کمیته اسناد استانی، وظیفه هدایت و هماهنگی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های مجری و مشمول در سطح استان برای اجرای آیین نامه حفظ، نگهداری اسناد و مدارک دفاع مقدس را بر عهده دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان خاطرنشان کرد: بخشی از وظایف عمده این کمیته عبارتند از: 1- تهیه فهرستی از اسناد و مدارک دفاع مقدس در استان. 2- تحویل یک نسخه الکترونیکی از اسناد دفاع مقدس مطابق با دستورالعمل‌ها به سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس. 3- ساماندهی اسناد و مدارک دفاع مقدس در استان. 4- نگهداری برخی از اسناد و مدارک مورد نیاز در سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در تهران.

 اولین جلسه کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان گلستان + تصاویر

خاطرنشان می‌شود، در این جلسه مقرر شد که شیوه‌نامه اجرایی برای ساماندهی اسناد و مدارک دفاع مقدس استان تهیه و به اعضا ارسال شود.

همچنین اعضای این کمیته یک نسخه الکترونیکی از اسناد و مدارک دفاع مقدس و یا فهرستی از آن‌ها را جهت ساماندهی ارائه نمایند.

یادآور می‌شود، ریاست این شورا بر عهده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان است و برخی دیگر از اعضای آن عبارتند از: 1- نماینده تام‌الاختیار فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان، 2- نماینده تام‌الاختیار فرمانده سپاه نینوا استان گلستان، 3- نماینده تام‌الاختیار فرمانده انتظامی استان گلستان، 4- نماینده تام‌الاختیار سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، 5- نماینده تام‌الاختیار ارشد ودجا در استان گلستان، 6- نماینده تام‌الاختیار دادستان مرکز استان گلستان، 7- نماینده تام‌الاختیار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان، 8- نماینده تام‌الاختیار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، 9- نماینده تام‌الاختیار مدیرکل سازمان صدا و سیما استان گلستان، 10- نماینده تام‌الاختیار مدیر کل دیوان محاسبات استان گلستان، 11- نماینده تام‌الاختیار دانشگاه علوم پزشکی استان، 12- نماینده تام‌الاختیار مدیرکل کتابخانه‌های استان، 13- نماینده تام‌الاختیار موسسه فرهنگی هنری میرداماد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار