آیا سعودی‌ها و صهیونیست‌ها پرواز مستقیم برقرار می‌کنند؟

رژیم‌های سعودی و صهیونیستی سفر حج را بهانه‌ای برای برقراری پرواز مستقیم میان 2 طرف قرار داده‌اند.
کد خبر: ۲۴۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ - 15July 2017
تلاش مقامات صهیونیست و سعودی برای سفرهای هوایی میان تل‌آویو و مکه
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «ایوب قرا» وزیر ارتباطات رژیم اسرائیل طی روزهای اخیر مشغول تماس و گفت‌وگو با مقامات رژیم سعودی برای فراهم شدن شرایط سفر حج اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 به مکه مکرمه از طریق پروازهای فرودگاه بین‌المللی بن گوریون تل‌آویو است.
 
خبرگزاری «بلومبرگ» در این خصوص گزارش داد: هم‌اکنون فلسطینیان ساکن در سرزمین‌های اشغالی 1948 برای سفر به مکه مکرمه، بیش از 1500 کیلومتر مسیر را در امتداد صحرای حجاز در پیش می‌گیرند.
 
این پایگاه خبری در ادامه به نقل از ایوب قرا نوشت: «واقعیت‌ها تغییر کرده است. الآن زمان خوبی برای مطرح کردن این موضوع (سفر هوایی بین رژیم‌های سعودی و صهیونیستی) است و من در این مورد تلاش می‌کنم. مذاکرات من در مورد حج با حکومت سعودی، اردن و دیگر دولت‌های عربی است. اگرچه این دولت‌ها آمادگی کامل برای حل مسأله دارند، اما این موضوع بسیار حساس است و نیاز به مذاکره دارد.»
 
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی بلومبرگ، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی، به طور مستقیم از حجاز به فلسطین اشغالی پرواز کرد. این خبرگزاری همچنین مدعی افزایش تعداد شرکت‌های اسرائیلی، که دارای قراردادهای تجاری با دولت‌های عربی خصوصا سعودی و همسایگان خلیجی‌اش هستند، شد. این قراردادها بیشتر مربوط به پشتیبانی سایبری، فناوری کشاورزی و شیرین‌سازی آب‌های شور است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار