جدیدترین تحولات یمن طی 24 ساعت گذشته:

حمله نیروهای یمنی به مواضع سعودی‌‌ها در «نجران»/ رژیم سعودی مناطق مسکونی یمن را بار دیگر هدف قرار داد

طی 24 ساعت گذشته، نیروهای یمنی به مقابله با نظامیان سعودی در مناطق واقع در مرزهای زمینی و دریایی این کشور پرداختند.
کد خبر: ۲۴۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ - 16July 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، عملیات‌های تلافی‌جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه رژیم سعودی‌ و مزدوران آن در شهرهای مرزی با نواحی تحت کنترل رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، یگان‌های توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه نظامی «لسان» واقع در شهر مرزی نجران را هدف حمله قرار دادند.

این در حالی است که تجاوز نظامی رژیم سعودی به غیرنظامیان یمنی در سایه سکوت مجامع و سازمان‌های بین‌المللی همچنان ادامه دارد.  در همین راستا، جنگنده‌های رژیم سعودی طی چند نوبت نقاط مسکونی واقع در منطقه «نَهم» را هدف حمله هوایی قرار دادند.
 
همزمان با این حملات گسترده، «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اقدام به بازدید از جزیره کمران در ساحل غربی یمن کرد. این بازدید در واکنش به حملات گسترده هواپیماهای وابسته به ائتلاف رژیم سعودی به این جزیره و مردم آن انجام شد. 
 
نیروهای یمنی به مواضع رژیم سعودی‌ در «نجران» حمله کردند/ رژیم سعودی مناطق مسکونی یمن را بار دیگر هدف قرار داد/ رئیس شورای عالی سیاسی یمن از جزیره کمران بازدید کرد 
جزیره کمران منطقه‌ای راهبردی در جنوب دریای سرخ است که بر تمام راه‌های کشتیرانی در ساحل غربی یمن اشراف دارد و می‌توان آن را دروازه‌ای برای دستیابی به شهر حدیده به حساب آورد. به همین دلیل رژیم سعودی سعی دارد تا از طریق حملات هوایی و دریایی، مردم این جزیره را به کوچ اجباری وادار کند. 
 
وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن، صالح الصماد را در این سفر همراهی کردند. این هیئت پس از ورود به جزیره کمران، با استقبال گرم مردم و فرماندهان نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی حاضر در آن مواجه شد.
 
صالح الصماد با این سفر، علاوه بر اینکه پیام مقاومت ملت یمن در تمام نواحی این سرزمین را به متجاوزان اعلام کرد، پیام مهمی نیز برای «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاد موریتانیایی سازمان ملل در امور یمن ارسال کرد.
 
سفر عالی‌ترین مقام سیاسی یمنی به جزیره مکران، که بوسیله قایق و به همراه رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی انجام شد، به خوبی نشان می‌دهد که صالح الصماد و رهبری سیاسی یمن با هر نوع موضع‌گیری یا تلاش ولد الشیخ در مورد الحاق منطقه حدیده به نواحی تحت کنترل رژیم سعودی و مزدوران آن به شدت مخالفت خواهند کرد.
 
انتهای پیام/ 421
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار