کارشناس سیاسی پاکستان:

عربستان و آمریکا منشأ نا‌امنی در جهان هستند/ ایران بهترین الگو برای اسلام واقعی است

کارشناس سیاسی پاکستان گفت: ریشه تمام مشکلات منطقه نظام سرمایه‌داری آمریکا و فرقه‌گرایی عربستان است.
کد خبر: ۲۴۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ - 16July 2017
عربستان و آمریکا منشأ نا‌امنی در جهان هستند/ ایران بهترین الگو برای اسلام واقعی استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سجاد ترین کارشناس مسائل سیاسی پاکستان گفت: ریشه تمام مشکلات در منطقه آمریکا و عربستان هستند.

وی افزود: آمریکا با نظام سرمایه‌داری و عربستان به اسم مذهب و فرقه‌گرایی سعی کردند اهداف خود را پیش ببرند اما دنیا را به تباهی کشاندند.

کارشناس مسائل سیاسی پاکستان تأکید کرد: شکی در این زمینه وجود ندارد که آمریکا دشمن اسلام و انسانیت می‌باشد و به کمک عربستان نا‌امنی، تباهی و تروریسم را در کشورهای اسلامی به وجود آورده است.

وی افزود: ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سفر به عربستان قرارداد فروش سلاح را با این کشور امضا کرد و این سلاح‌ها علیه مسلمانان به کار گرفته خواهد شد.

سجاد ترین تصریح کرد: خبرهایی مبنی بر بازگشایی سفارت اسرائیل در عربستان منتشر شده که نشان دهنده گسترش روابط بین دو کشور است.

کارشناس پاکستانی گفت: بعد از گسترش روابط عربستان و اسرائیل برخی لابی‌ها در پاکستان نیز به دنبال به رسمیت شناختن تلاویو و برقراری ارتباط با صیهونیست‌ها هستند.

وی افزود: با اینکه پاکستان نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارد اما در نشست ریاض به نواز شریف به عنوان نماینده این کشور اهمیتی داده نشد.

سجاد ترین ادامه داد: ممکن است عده‌ای در دولت پاکستان تمایل به حفظ روابط با عربستان داشته باشند اما مردم این کشور از سیاست‌های فرقه‌گرایانه ریاض ناراضی هستند.

وی افزود: در پاکستان فقط عده‌ای محدود که منافع آنها وابسته به عربستان است از این کشور حمایت می‌کنند اما عموم مردم مخالف عملکرد ریاض هستند.

کارشناس پاکستانی اظهار داشت: در دنیا تصور می‌شود پاکستان از سیاست عربستان پیروی می‌کند اما واقعیت این است که مردم این کشور اعم از شیعه و سنی تمایلی در این زمینه ندارند.

سجاد‌ ترین گفت: حامی بزرگ تبلیغی جماعت پاکستان، جبهه النصره و داعش که در سوریه و عراق فعال هستند عربستان است که به پیروی از آمریکا این کار را انجام می‌دهد.

کارشناس پاکستانی تأکید کرد: زمان آن رسیده که بگوییم اعضای گروه‌های تروریستی از اسلام عربستان پیروی می‌کنند.

وی افزود: تخریب قبرستان بقیع تفکر عربستان را نشان می‌دهد و تکفیری‌ها با تخریب اماکن مقدسه از همین تفکر پیروی می‌کنند.

سجاد‌ترین تأکید کرد: ایران بهترین الگو برای عمل به اسلام حقیقی است و هر مسلمان با کمی بررسی می‌تواند تفاوت عربستان با این کشور را درک کند.

وی افزود: با وجود تحریم‌ها ایران از مواضع خود عقب‌‌نشینی نکرد و تسلیم غرب و عربستان نشد که ما نیز باید از همین شیوه پیروی کنیم.

کارشناس پاکستانی گفت: ریشه نا‌امنی در کشمیر، فلسطین، سوریه و عراق سیاست‌های آمریکا و عربستان است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها