مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس زنجان مطرح کرد؛

اختصاص 30 درصد از اعتبارات استانی به مرکز فرهنگی دفاع مقدس زنجان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به تصویب 25 تا 30 درصد از اعتبارات استانی به مرکز فرهنگی دفاع مقدس از سوی استانداری، گفت: این موضوع برای جلوگیری از تعطیلی پروژه مصوب شد که امیدواریم این میزان اعتبار اختصاص پیدا کند.
کد خبر: ۲۴۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ - 17July 2017

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای عملیات رمضان، اظهار داشت: شهدا در راستای حفظ نظام و حفظ انقلاب اسلامی جان عزیز خود را فدا کرده‌اند، از همین رو گرامیداشت یاد و خاطره آنها برای همگان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این زمینه فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است، افزود: یکی از موضوعات مورد تأکید در این بخش ثبت اسناد تاریخ دفاع مقدس به صورت شفاهی و کتبی بوده است.

علی مهدیخانی با اشاره به اینکه جمع‌‌آوری اسناد به منظور انتقال اسناد به موزه‌های استانی و کشوری انجام می‌شود، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها گزارش‌هایی درباره دفاع مقدس در اختیار قرار داده‌اند، اما اسناد مربوط به حضور رزمندگان یا پشتیبانی صورت گرفته در دفاع مقدس برای حفظ در سازمان ملی اسناد و استان مد نظر بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد تأکید، حضور روحانیون در دفاع مقدس و اسناد مربوط به آن است، افزود: این اسناد برای ثبت و انتقال آن به آینده بسیار مورد توجه است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه یکی از موضوعات نیز اختصاص 25 تا 30 درصد از اعتبارات استانی به مرکز فرهنگی دفاع مقدس از سوی استانداری بود، اظهار کرد: این موضوع برای جلوگیری از تعطیلی پروژه مصوب شد، که امیدواریم این میزان اعتبار اختصاص پیدا کند.

دبیر جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان با ارائه گزارشی از وضعیت ساخت المان و یادمان‌های شهدای گمنام، افزود: از مراکزی که این المان‌ها را ساخته‌اند، تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به نیمه‎ تمام بودن ساخت برخی از المان‌ها بیان کرد: یکی از این نقاط شهرستان ماهنشان است که در آنجا المان شهید گمنام نیمه ساخت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه در شهرستان سلطانیه نیز بنیاد شهید قول داده بود که آن را بسازد، تصریح کرد: البته کف‌‌سازی صورت گرفته ولی المانی ساخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه 23 نقطه یادمانی شهدا داریم گفت: از 23 مورد موجود 11 یادمان  ساخته شده، پنج یادمان در حال ساخت و هفت یادمان نیز در دست مطالعه می‌باشد.

مهدیخانی با اشاره به اینکه بحث بعدی نیز ارائه درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و ادارات است، گفت: دفاع مقدس در دانشگاه‌ها در قالب آشنایی نسل جوان و دانشجو با فرهنگ غنی دفاع مقدس تدریس می‌شود.

وی افزود: طبق آخرین بخشنامه وزارت علوم نیز روسای دانشگاه‌ها موظف هستند که این درس را در چارت درسی قرار داده و نمره آن در معدل محاسبه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است، گفت: باید در این زمینه از ظرفیت‌های موجود در استان به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین ترویج فرهنگ فداکاری استفاده کنیم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها