کاخ سفید به هشدار سرلشکر باقری درباره تحریم سپاه چه واکنشی نشان داد؟

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز دوشنبه به هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره تحریم سپاه واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۴۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ - 18July 2017
واکنش کاخ سفید به هشدار سرلشکر باقری درباره تحریم سپاه
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز دوشنبه به هشدار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی داشت، واکنش نشان داد.   

سردار سرلشکر محمد باقری روز یکشنبه در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه در هشداری جدی به مقامات‌ آمریکا «هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های مشابه را ریسک بزرگی برای آمریکایی‌ها، پایگاه‌ها و نیروهای آن‌ها در منطقه» دانست.

یک خبرنگار از شان اسپایسر پرسید: «یک فرمانده ارشد در سپاه پاسداران ایران امروز گفت که اگر ایالات متحده سپاه را سازمان تروریستی قلمداد و تحریم‌های جدیدی اعمال کند برای نیروهای آمریکایی در منطقه خطرساز خواهد بود. واکنش شما به این صحبت‌ها چیست؟»

«شان اسپایسر» گفت: «من فکر نمی‌کنم که نیروهای ما هیچ‌وقت... کلمه‌ای که گفتید چه بود؟»

وی در ادامه گفت: «فکر نمی‌کنم نیروهای ما هیچ‌وقت در خطر باشند. عقیده‌ دارم نیروهای ما، بزرگترین ماشین جنگی در دنیا هستند و ما هر اقدامی که بتوانیم را برای محافظت از کشورمان و مهار تهدیدهای پیش روی‌مان انجام خواهیم داد.»

اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی مطرح شد که در ماه‌های گذشته، بسیاری از تحلیلگران مسائل نظامی در آمریکا درباره معرفی سپاه به عنوان سازمان تروریستی هشدار داده و مخاطرات آن برای نیروهای نظامی آمریکا را خاطرنشان کرده‌اند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها