فتاح خبر داد؛

افزایش اعتبار وام اشتغال‌زایی مددجویان به 2 هزار و 100 میلیارد تومان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش اعتبار وام اشتغال‌زایی به مددجویان در سال جاری به 2 هزار و 100 میلیلارد تومان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ - 18July 2017
افزایش اعتبار وام اشتغال‌زایی مددجویان به 2 هزار و 100 میلیارد تومان
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،‌ «سید پرویز فتاح» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در دیدار امام جمعه خرم آباد  از برنامه‌ریزی برای خودکفایی و توانمند کردن مددجویان و خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 10 درصد آمار تحت پوشش مستمری بگیر کمیته امداد کاهش یافت که خروج بیش از 50 درصد از مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد به علت  توانمند سازی خانواده‌ها بود؛ البته امیدواریم امسال نیز به این آمار 10 درصدی دست یابیم.

وی با اعلام اینکه رقم اختصاص یافته به پرداخت وام  اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد در سال جاری به 2 هزار و 100 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت گفت: سال گذشته حدود هزار و 400 میلیارد تومان وام اشتتغال زایی به 100 هزار خانواده تحت پوشش پرداخت شد که نتیجه آن خروج تعداد زیادی از خانواده ها از چرخه حمایتی کمیته امداد بود.

فتاح با اشاره به اینکه طی ارسال درخواستی به محضر رهبر معظم انقلاب با موضوع پرداخت وام‌های قرضه الحسنه، ایشان اجازه دادند از محل جمع آوری زکات مبلغی به این موضوع اختصاص یابد، گفت: صندوق قرض الحسنه ولایت امداد از سال گذشته با مجوز بانک مرکزی تاسیس شده است و تا کنون حدود 700 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به نیازمندان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور داد شده قرار است، مستمری مددجویان نیز از طریق این صندوق پرداخت شود، گفت: با توجه به اینکه وام های قرض الحسنه این صندوق بدون بهره پرداخت می‌شود، توان کمیته امداد برای پرداخت وام در سطح 2 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان است.

فتاح با بیان اینکه خوشبختانه مدت زمان پرداخت وام به مددجویان به شدت کاهش یافته است گفت: درمورد  وام های ضروی تا سقف 5 میلیون تومان تقریباً متقاضی در صف انتظار نداریم؛ چرا که تضامین درخواستی از گیرندگان وام بسیار ساده است.

وی با تاکید بر  اینکه مردم نیازمند لرستانی از اهیمت ویژه ای بر ای این نهاد برخوردارند اعلام کرد:  پنج تا شش درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند؛  اما این آمار در لرستان حدود  5 درصد است؛ بر این اساس تقریبا جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در لرستان دو برابر میانگین کشوری است.

رئیس سازمان کمیته امداد با اشاره به اینکه معضل بزرگ کشور و به ویژه استان لرستان مسئله اشتغال است، گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار و 500 فقره وام در لرستان در حوزه اشتغال پرداخت شده است و امسال نیز با همت مجلس وام حوزه اشتغال دو برابر شد؛ البته در تلاش هستیم تا سهم بیشتری از این مبلغ را برای لرستان ببینیم و اعتبار این حوزه را به سوی پرداخت 10 هزار فقره وام ببریم.

رئیس کمیته امدادضروری ترین و مهم ترین نیاز مددجویان را تأمین مسکن دانست و گفت: تاکنون در حوزه مسکن استان لرستان 11 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است که این رقم امسال 30 تا 40 درصد افزایش خواهد یافت.

فتاح با تاکید بر اینکه خوشبختانه امسال در ماه رمضان حجم کمک های جذب شده بسیار خوب بودو حامیان ایتام و محسنین بسیاری جذب شدند، اعلام کرد: این د ر حالی است که در لرستان هشت  هزار و 270 نفر حامی ایتام و محسنین در ماه مبارک رمضان جذب شد.

 وی درآمدزایی پایدار برای مددجویان، یافتن حامی برای ایتام را در کنار اکرام مددجویان از مهمترین اهدف کمیته امداد برشمرد و تاکید کرد: کمک های مردمی به هر استان برای رفع مشکلات و محرومیت های مردم همان استان هزینه می شود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار