مراسم بزرگداشت شهید «محمد ساعتی» برگزار شد

یادواره «شهید آبروی محله» به مناسبت سالگرد شهادت شهید محمد ساعتی در محله زندگی این شهید در شیروان برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ - 19July 2017

مراسم یادواره شهید آبروی محله در شیروان برگزار شد/ شهید محمد ساعتیبه گزارش دفاع پرس از خراسان شمالی، یادواره «شهید آبروی محله» به مناسبت سالگرد شهادت شهید «محمد ساعتی» با حضور امام جمعه شیروان در محل زندگی این شهید برگزار شد.

امام جمعه شیروان در این مراسم اظهار داشت: هر کس بخواهد از ویژگی‌های سرزمین خود نام ببرد ابتدا باید شهیدان دیار خود را معرفی کند و با نام شهیدان از افتخارات کوچه و محله خود نام ببرد.

حجت‌الاسلام حسین کوثری در ادامه سخنان خود به بیان نقش شهدا و ایثارگری آنان در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: ما هرچه داریم به برکت خون شهیدان، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های آنان است.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور در سایه توجهات خداوند و خون شهداست، یادآور شد: باید به بهترین وجه حافظ خون شهدا در جامعه بوده و ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفاظت کنیم.

کوثری با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم نقش بسیار مهمی در پیروزی کشورمان در دوران جنگ تحمیلی و سایر موفقیت‌های کشور در دوران پس از جنگ داشت افزود: دشمنان تحمل پیشرفت انقلاب اسلامی را از نظر علمی و معنوی ندارند و از راه‌های مختلف می‌کوشند تا یاد شهدا از جامعه اسلامی زدوده شود، اما مردم ما با بصیرت و آگاهی خود این نقشه‌ها را باطل می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان برگزاری «یادواره شهید آبروی محله» را مایه افتخار هر محله دانست و یکی از مصادیق ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد .

کوثری خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری این نوع یادواره‌ها تشکری از خانواده شهدا در تربیت چنین فرزندانی داشته باشیم.

به گزارش دفاع پرس، شهید «محمد ساعتی» در تاریخ 1361/04/23 بر اثر ترکش در ایستگاه حسینیه اهواز به شهادت رسید.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار