نامه شهید جان‌بزرگی برای حضور داوطلبانه در جنگ کشور بوسنی

شهید جان‌بزرگی همراه با دانشجویان رشته هنر، نامه‌ای به دفتر معاونت دفاعی برای حضور داوطلبانه در جنگ کشور بوسنی ارسال کرد.
کد خبر: ۲۴۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ - 19July 2017
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «سعید جان‌بزرگی» 12 اسفند 1344 در شهر ری دیده به جهان گشود. وی در سال 1362 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در واحد تبلیغات جنگ مشغول به خدمت شد. شهید جان‌بزرگی در عملیات «بدر» بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی مجروح شد و چند ماه بعد و پس از کسب بهبودی نسبی، به جبهه بازگشت.
 
وی در عملیات والفجر10 در منطقه حلبچه شرکت کرد و در روز 27 اسفند ماه 1366 در حالی‌که در زیر بمباران شیمیایی در شهر مشغول عکس‌برداری از وقابع و فجایع روی داده بود، تحت تاثیرگازهای شیمیایی قرار گرفت. شهید جان‌بزرگی بعد از اتمام جنگ، تحصیلات خود را ادامه داد و در سال 1375 ضمن کسب عنوان دانشجوی نمونه سال، در رشته عکاسی فارغ التحصیل شد. سرانجام بعد از چهار مرتبه عمل جراحی در روز 22 تیر 1381 در حالی که معاونت فرهنگی لشگر 27 محمد رسول الله (ص) را بر عهده داشت در بیمارستان به درجه شهادت نائل آمد.
 
تصویر نامه شهید «سعید جانبزرگی»
 
نامه شهید جانبزرگی برای حضور داوطلبانه در جنگ کشور بوسنی
 
 
«بسمه تعالی

افتخار مرد کشته شدن در راه خدا است. (امام حسین)
 
دفتر معاونت دفاعی
 
در حالی‌که مجامع بین المللی و در حقیقت همان آتش افروزان جنگ صلیبی، در مقابل جنایات صرب‌ها نسبت به مردم مسلمان و مظلوم بوسنی و هرزگوین سکوت کرده ولی در پشت پرده از این جنایات حمایت و پشتیبانی می‌نمایند، ما امضاءکنندگان زیر بر خود تکلیف می‌دانیم برای دفاع از اسلام و مسلمانان مظلوم بوسنی تا سر حد شهادت بجنگیم. در همین رابطه از آن معاونت تقاضا داریم که مقدمات حضور ما را در جبهه نبرد اسلام بر علیه کفر فراهم سازد.
 
علی غفاری – صنایع دستی- ترم7
مسعود قندی- صنایع دستی ترم 7
عباس نصیری- صنایع دستی ترم 7
سید محسن موسوی- صنایع دستی ترم 5
محمد ابراهیم مطیع- صنایع دستی ترم 5
قاسم عسلی- صنایع دستی ترم 5
قاسم تورجی- صنایع دستی ترم 5
جان محمد صابر- صنایع دستی ترم 7
علی اشرف محبی- صنایع دستی ترم 6
سعید جانبزرگی- عکاسی ترم 1
غلامرضا هودی- عکاس ترم 1»
 
انتهای پیام/111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار