از دو کتاب «جلاد دهه شصت» و «بن‌بست در استراتژی، شکست در تاکتیک» رونمایی شد

آیین رونمایی از دو کتاب «جلاد دهه شصت» نوشته «علی قاسمیان» و «بن‌بست در استراتژی شکست در تاکتیک» نوشته «ناصر شعبانی» صبح امروز برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ - 19July 2017
برگزاری آیین رونمایی دو کتاب در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از دو کتاب «جلاد دهه شصت» نوشته «علی قاسمیان» و «بن بست در استراتژی شکست در تاکتیک» نوشته «ناصر شعبانی» در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

ناصر شعبانی نویسنده کتاب «بن بست در استراتژی شکست در تاکتیک» در این مراسم با اشاره به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اظهار داشت: امام بنا به مصالحی قطعنامه را پذیرفت، این قطعنامه در اوج پیروزی ما پذیرفته شد. صدام می بایست مفاد را عملی کند. امام تیر ماه این قطعنامه را پذیرفت اما روز ۳۰ تیر صدام دوباره به ما حمله کرد. ما اواخر جنگ نفر عراقی نمی‌دیدیم.

وی در ادامه بیان داشت: آمریکا همزمان اسکله نفتی ما را می‌زد. روز سوم بعد از پذیرش قطعنامه، منافقین با تجهیزات کامل به ما حمله کردند. صدام هم آنها را حمایت می‌کرد. در اوخر جنگ، اتحاد بین بعثی‌ها منافقین و آمریکا علنی شد تا پازل دشمنی با انقلاب اسلامی ایران کامل شود. جالب بود که بعد از هشت سال خستگی از جنگ، عملیات فروغ جاویدان که آن را باید دروغ جاویدان نامید، انگیزه‌ای قوی به ما داد تا به جنگ دشمن برویم که در تاریخ نداشتیم که چند ایرانی با حمایت آمریکا به خاک خود حمله کنند.

این نویسنده و پژوهشگر انقلاب و دفاع مقدس درباره وضعیت کنونی منافقین توضیح داد: منافقین الان هم توسط آمریکا و عربستان حمایت می‌شوند. منافقین داعش‌های آینده هستند. ما حادثه سوریه و جنایاتی که در آنجا رخ می‌دهد را اوایل انقلاب در کشور تجربه کردیم. در همین زمینه عادل الجبیر مدعی شده جنگ را باید به داخل ایران ببریم و در ادعایی احمقانه روی منافقین حساب کرده ‌اند؛ البته ما هم ساکت و آرام نخواهیم نشست. همانطور که فروغ جاویدان منافقین به غروب جاویدان تبدیل شد.

وی درباره عراق کنونی گفت: منافقین خدمات بزرگی به دشمن بعثی کردند و الان این خدمات را به آل سعود می‌کنند. اگر جنگ هشت سال طول کشید بیشتر از شش سال آن ابتکار عمل در دست ما بود؛ البته عراق امروز عراق شیعه و دوست و برادر ماست.

شعبانی درباره کتاب «بن‌بست در استراتژی شکست در تاکتیک» گفت: من توفیق داشتم که خادم سپاه در غرب باشم. بعد از شکست عملیات فروغ جاویدان اسناد زیادی از منافقین به دست ما افتاد. این اسناد دسته اول بود و باید ثبت و ضبط می‌شد. بعد از عملیات فروغ جاویدان، عده‌ای از منافقین فرار کردند تا دوباره سازماندهی شوند. آنها در ۳۴ کیلومتری قصر شیرین در پادگان اشرف رفتند. از ۵۲ عضو فرماندهی، ۳۲ نفر در جنگ شرکت کردند که نیمی از آنها کشته شدند. آنها در پادگان اشرف امکانات زیادی در اختیار داشتند.

وی در ادامه توضیح داد: بعد از بین رفتن صدام مردم عراق منافقین را از پادگان اشرف بیرون کردند و منافقین هم به پناهگاه لیبرتی، کنار پایگاه آمریکایی‌ها رفتند که با پی‌گیری دولت عراق از آنجا هم بیرون شدند. اکنون هم در کشور اجاره‌ای آلبانی ساکن هستند. در این کتاب این موارد به تفصیل توضیح داده شده است.

وی درباره چاپ دوم کتاب بیان داشت: اسناد تازه‌ای به چاپ دوم اضافه شده است و تا خروج منافقین از عراق را شامل می‌شود. نکته دوم مقدمه‌ای است که سرلشکر باقری بر این کتاب نوشتند. این مقدمه در واقع همه آن چیزی است که در ۷۰۰ صفحه کتاب گفته شده است. همچنین مطالب کتاب نیز مفهومی‌تر تنظیم شده است.

ناصر شعبانی در پایان گفت: من معتقدم که این کتاب کامل نیست و باید کتاب‌های دیگری دراین زمینه نوشته شود تا ماهیت منافقین آشکار شود. در قرآن هم خطر منافقین نسبت به کفار گوش زد شده است.

علی قاسمیان نویسنده کتاب «جلاد دهه شصت»  اظهار داشت: این کتاب پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری درباره این موضوع که اجازه ندهید جای جلاد و شهید عوض شود، نوشته شد‌. در تحقیق میدانی این کتاب، به وقایع دهه شصت که غبار فراموشی آن را گرفته توجه شده است. از میان ۱۷ هزار شهید ترور ۱۲ هزار نفر را منافقین به شهادت رسانده‌اند‌.

وی در ادامه توضیح داد: همه مطالب کتاب، اسناد دسته اول بوده و بر اساس دست نوشته‌های منافقین تنظیم شده است. بخشی از منابع کتاب مربوط به اعترافات منافقین بعد از دستگیری است که می‌تواند برای پژوهش‌گران به عنوان یک منبع استفاده شود‌‌.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار