اسپوتنیک: باور- 373 ایران را بی‌نیاز به محصولات خارجی می‌کند

خبرگزاری روسیه نوشت: ایران با ارتقاء سامانه «باور-373» به طور محتمل نیازی به خرید محصولات مشابه خارجی نخواهد داشت.
کد خبر: ۲۴۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ - 20July 2017

اسپوتنیک: باور- 373 ایران را بی‌نیاز به محصولات خارجی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مدیر بخش توسعه صادرت صنایع هوایی ایران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که بعید است تهران قصد داشته باشد در آینده سامانه‌های دفاع موشکی خارجی  بخرد زیرا اینک فن آوری لازم در ارتقاء سامانه بومی «باور-373» را بدست آورده است.

وی در حاشیه نمایشگاه هوایی ماکس که  از روز سه‌شنبه در شهر ژوکوسکی آغاز شده است، گفت: «همانطور که می‌دانید ما سامانه دفاع موشکی اس-300 را از روسیه گرفتیم اما قبل آن نیز سامانه بومی باور- 373 را خودمان ساختیم. فکر نمی‌کنم در سال‌های آتی در این زمینه قراردادی را منعقد نماییم زیرا اینک فن آوری چنین تجهیزاتی را بدست آورده و می‌توانیم نیازهای خود را تامین کنیم .

وی از ادامه همکاری ایران با صنایع هوانوردی روسیه و عقد قرارداد با آن‌ها در تامین قطعات بالگرد خبر داد.

مقام ایرانی افزود: «ما قصد امضا قراردادهای بزرگ را نداریم و تنها مایل به یادداشت تفاهم و عقد قردادهای کوچک با تجهیز کنندگان حوزه هوانوردی غیر نظامی به ویژه تامین کنندگان قطعات بالگرد هستیم.»

زدوار گفت که ایران نیازمند کمک‌هایی برای افزایش قابلیت‌های خود در تعمیر و بازسازی اساسی بالگرد« ام-8 » و «ام -17» است.

به نوشته اسپوتنیک، ایران و روسیه در حوزه صنایع بالگردسازی همکاری با هم دارند به طوری‌که روسیه یادداشت تفاهمی را با شرکت بالگرد سازی دولتی ایران برای تولید بالگردهای «آنسات» یا «کا-226 تی» نوشته است.

مقام ایران ضمن بی‌اثر دانستن تحریم‌های آمریکا بر ایران از آزمایش جت آموزشی، شکاری سبک کوثر خبر داد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار