نهادینه کردن اخلاق سیاسی در جامعه از وظایف حوزویان است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در شکل‌گیری دولت و مجلس انقلابی گفت: حوزه به‌مثابه استاد و مرشد انقلاب است و باید بینش، بصیرت و اخلاق سیاسی را در بین مسئولان و مدیران نهادینه کند.
کد خبر: ۲۴۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ - 22July 2017
نهادینه کردن اخلاق سیاسی در جامعه از وظایف حوزویان است
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه‌های علمیه، مسئولان دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و مسئولان بسیج طلاب و روحانیون کشور که در مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به نقش علما در زمان غیبت امام زمان (عج) اظهار داشت: رسالت اصلی روحانیت در این برهه از زمان  آگاه‌سازی، هوشیارسازی و معنویت‌افزایی در جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت استانداردسازی معیارها در پیشبرد اهداف و آرمان‌ها گفت: اسلام دینی است که تعریف دقیقی از انسان دارد و برای کمال بشر دو اصل رهبری مطلوب و قانون مطلوب برای جامعه  بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه انقلاب‌زدایی از مقدسات، شخصیت‌ها و نهادهایی همچون حوزه، دولت و جامعه را از دیگر تهدیدهای مهم برشمرد و عنوان کرد: ‌در دوران غیبت استاندارد دین اجتهاد و عدالت واقعی است که اگر برای مردم به درستی تبیین شود با چالش‌های مختلف روبرو نخواهیم شد.

وی افزود:  تبعیت از ولی فقیه  یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انقلابی‌گری است و تشخیص و عمل در حوادث مهم منطقه و بین‌الملل برعهده و تشخیص رهبری است.

حجت‌الاسلام‌ سعیدی درک صحیح از مقتضیات زمان را یکی دیگر از مؤلفه‌های انقلابی‌گری قلمداد کرد و گفت: شناخت دشمن و حساسیت در برابر نفوذ مؤلفه دیگر انقلابی‌بودن است، همچنین شجاعت و صراحت در برابر دشمن از دیگر شاخص‌های انقلابی‌گری است و نباید در برابر دشمن  دچار ترس و دلهره شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه  با اشاره به پدیده‌های جریانی در کشور گفت: پدیده‌های جریانی دارای عقبه و پیشینه هستند و برای آن برنامه‌ریزی و اندیشه کرده‌اند. حقیقت این است که امروز در برابر انقلاب جریانی وجود دارد که غرب‌گرا و غرب‌باور است که حل مشکلات  را در گرو حل‌شدن در الزامات جهانی می‌داند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در شکل‌گیری دولت و مجلس انقلابی گفت: حوزه به‌مثابه استاد و مرشد انقلاب است و باید بینش، بصیرت و اخلاق سیاسی را در بین مسئولان و مدیران کشور نهادینه کند.

وی بااشاره به برخی از اقدامات  تأثیرگذار تیپ 83 امام صادق(ع) در حل معضلات جامعه گفت: ماهیت این تیپ، رزمی تبلیغی است که وظیفه آن شناسایی برادران و خواهران طلبه انقلابی  است .

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پایان با اشاره به نقش وجایگاه بسیج اساتید قم و حضور بیش از 900 استاد در آن ، تصریح کرد : بعد از تشکیل بسیج اساتید قم، بسیج اساتید اصفهان، خراسان و تهران شکل گرفت و این سبب شد تا با توجه به استقبال گسترده اساتید حوزوی کشور از این طرح ،بسیج طلاب کشور تشکیل شود و تا امروز نیز برکات زیادی به بار آورده است.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها