بازخوانی ترور نخبگان هسته‌ای ایران/ حذف نخبگان علمی با اهداف امپریالیستی

آمریکا و اسرائیل غاصب دشمنان شماره یک جمهوری اسلامی و عامل تطمیع و ترغیب بسیاری از گروههای تروریستی و معارض انقلاب اسلامی هستند که از روزهای نخستین انقلاب تاکنون ردپای‌شان در تمامی عملیات های خرابکارانه و تروریستی کشور و در مسدودسازی پیشرفت های علمی و نظامی دیده می شود.
کد خبر: ۲۴۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ - 23July 2017
شهدای تروربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حذف فیزیکی و ترور افراد شاخص پدیده ای است که از گذشته تا به امروز به عنوان یک حربه و دستاوریزی برای دستیابی به اهداف در خدمت قدرت های استکباری بوده است. و تاریخ کشورهای در حال توسعه مملو از این گونه اقدامات خرابکارانه و اقدام علیه افراد و شخصیت های علمی، سیاسی، نظامی و حتی فرهنگی از سوی نظام سلطه بوده است.
 
پیروزی انقلاب اسلامی که منادی ارزشهایی چون استقلال، آزادی و استکبارستیزی بود و ملتهای منطقه را که قرن‌ها تحت سلطه و زعامت بیگانگان بودند به سوی ایدئولوژی اسلامی منبعث از انقلاب تشویق و ترغیب می کرد، موجبات خشم و تحرک منفی قدرتهای استکباری را برآورد تا جایی که تداوم و پیشرفت این انقلاب و ایدئولوژی برخاسته از آنرا سد محکمی در برابر خواسته ها، تمایلات و گرایش های منفعت طلبانه خود در منطقه ارزیابی کردند.
 
از اینرو اقدامات خود را با اهداف سیاسی و برچیدن نظام نوپای انقلاب ادامه دادند، تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که نظام سلطه برای دستیابی به اهداف استکباری از روش های مختلفی استفاده می کند که بحث ترور یکی از مهمترین فازهای این فرآیند است.
 
نمونه‌هایی از ترورهای سال 60 تا سال 78
 
براساس این گزارش هفتم تیر 1360 انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی که منجر به شهادت آیت الله سید محمد حسینی بهشتی رئیس دیوان عالی کشور و هفتاد و چهار نفر از اعضای این حزب شد. همچنین یک روز بعد از این حادثه یعنی  هشتم شهریور ۱۳۶۰ انفجار دیگری در دفتر نخست وزیری ایران صورت گرفت. که این انفجار تروریستی منجر به شهادت محمد علی رجایی رئیس جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر ایران شد.
 
همچنین ترور افراد سرشناس و موثری چون آیت الله اسدالله مدنی نماینده مجلس خبرگان در شهریور ۱۳۶۰، حجت الاسلام سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد دبیر حزب جمهوری اسلامی در ۷ مهر ۱۳۶۰، آیت الله سید عبدالحسین دستغیب نمایندهٔ مجلس خبرگان به همراه ۱۲ نفر دیگر از همراهانش در نماز جمعه در ۲۰ آذر ۱۳۶۰، شهید آیت الله محمد صدوقی نماینده مجلس خبرگان در ۱۱ تیر ۱۳۶۱، آیت الله عطاالله اشرفی‌اصفهانی امام جمعه کرمانشاه در ۲۳ مهر ۱۳۶۱، اسدالله لاجوردی رئیس اسبق زندان اوین و دادستان انقلاب تهران در تاریخ ۱ شهریور ۱۳۷۷، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۷۸که به ضرب گلوله به شهادت رسید.
 
شناسایی نخبگان علمی و سیاسی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل

همانطوری که مشاهده می کنیم در لیست مذکور اسامی شخصیت های بارز، علمی، سیاسی، فرهنگی و نظامی به چشم می خورد که بیانگر دقت دشمن در شناسایی افراد شاخص و اثرگذار در حوزه های مختلف جهت متوقف کردن موتور محرکه انقلاب اسلامی و جلوگیری از پیشرفت های علمی، سیاسی، فرهنگی و نظامی است.
 
از آنجا که آمریکا و اسرائیل غاصب دشمنان شماره یک جمهوری اسلامی محسوب می شوند و عامل تطمیع و ترغیب بسیاری از گروههای تروریستی و معارض انقلاب اسلامی هستند و تاکنون ردپای‌شان در تمامی عملیات های خرابکارانه و تروریستی کشور دیده شده است، در هر مرحله از تاریخ جمهوری اسلامی مطابق با تحولات مثبت و پیشرفت ها، اقدامات تخریبی خود را با طرح ریزی عملیاتی اجرا کرده اند.
 
احساس خطر دشمن از پیشرفت‌های هسته‌ای کشور

برای نمونه می توان به پیشرفتهای علمی و تکنولوژیکی که ایران اسلامی پس از گذشت سه دهه از انقلاب در حوزه انرژی هسته ای بدست آورد اشاره کرد، دشمنان قسم خورده با درک وضعیت و رصد این پیشرفت ها بار دیگر احساس خطر کرده و برای جلوگیری از پیشرفتهای اساسی در این عرصه اقدام به شناسایی شخصیت های موثر علمی و فنی کرده و پس از آن شروع به ترور و حذف فیزیکی عناصر انقلابی کارآمد در این رابطه کردند.
 
 تضعیف موتور محرکه پیشرفت‌های هسته‌ای با ترور نخبگان کشور
 
اولین ترور آشکار نخبگان هسته ای کشور در تاریخ  22 دی‌ماه 1388 با به شهادت رساندن شهید علی‌محمدی در مقابل منزلش کلید خورد و تا دو سال بعد این روند با شهادت پنجمین نخبه هسته ای کشور شهید مصطفی احمدی روشن ادامه یافت.
 
شهید علی‌محمدی از نخستین دانشجویان دوره دکترای فیزیک در داخل ایران بود و نخستین شخصی است که در ایران دکترای خود را در فیزیک دریافت نموده‌است. او ده‌ها مقاله ISI منتشر نمود.
 
شهید رضایی‌نژاد سال ۸۷ به همراه ۲۰ نفر دیگر در دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق (گرایش قدرت) دانشگاه خواجه نصیر با دانشگاه هانور آلمان پذیرفته شده بود. وی از نخبگان برجسته و علمی کشور در زمینه برق و الکترونیک بوده و با دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور همکاری داشته است.

مجید شهریاری دیگر شهید هسته ای کشور با کسب رتبه دو در سال ۶۳ در آزمون ورودی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در رشته الکترونیک پذیرفته شد. سپس در سال ۶۷ باکسب رتبه نخست در رشته مهندسی هسته‌ای پذیرفته شد. و در نهایت در سال ۷۷ موفق شدکه دکترای خود را رشته تکنولوژی فناوری هسته‌ای را از دانشگاه امیر کبیر دریافت کند. وی همراه با دکتر مسعود علیمحمدی، دکترای فیزیک ذرات بنیادی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، از مشاوران ایران در پروژه مهم سزامی بودند. مجید شهریاری در هشتم  آذر ۱۳۸۹ در پی یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.
 
 شهید مصطفی احمدی روشن دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی در سال ۱۳۸۱ از دانشگاه صنعتی شریف بود. این شهید دارای چندین مقاله ISI به زبان‌های انگلیسی و فارسی بوده است. وی دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی شریف و از نخبگان این دانشگاه به شمار می‌رفته است. ترور وی در سالگرد ترور دیگر استاد فیزیک ایران مسعود علی‌محمدی صورت گرفت.
 
 موساد عامل ترورهای هسته‌ای
 
چند منبع اروپایی دست داشتن موساد در این ترورها را تأیید کرده‌اند. از جمله روزنامه انگلیسی زبان ایندیپندنت در مقاله‌ای تحت عنوان «کشنده‌ترین ترورکنندگان جهان» از موساد با نام «ماشین قاتل بی‌رحم اسرائیل» نام برده‌است و با برشمردن ترورها گفته‌است که «در همه این ترورها امضای سرویس مخفی اسرائیل دیده می‌شود». 
 
به دنبال ترور مصطفی احمدی روشن سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره گفت «ما برای این قتل اشکی نمی‌ریزیم». به نوشته اورشلیم پست، فرمانده ارتش اسرائیل، روز قبل از این حمله گفته بود، سال ۲۰۱۲ سالی بحرانی برای ایران خواهد بود و اتفاقاتی غیرطبیعی برای این کشور رخ خواهد داد.

مجله اشپیگل به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل ترور داریوش رضایی‌نژاد را اولین اقدام جدی رئیس جدید موساد تامیر پاردو اعلام کرد.

شبکه ان‌بی‌سی از ترور ۴ دانشمند هسته‌ای از سال ۲۰۰۷ نام برد و به نقل از یک مقام آمریکایی، بدون فاش کردن هویت او، نوشت که حملات علیه دست‌اندرکاران برنامه اتمی ایران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق و با حمایت مالی، آموزشی و تسلیحاتی سرویس اطلاعاتی اسرائیل انجام شده‌است. مقام آمریکایی مذکور به ان‌بی‌سی گفته است که دولت آمریکا از عملیات ترور مطلع است، اما نقشی در آن ندارد.

به دنبال پخش اعترافات مجید جمالی فشی در تلویزیون ایران مجله تایم نوشت: «وزارت اطلاعات ایران، تیمی را که توسط موساد مجهز شده و آموزش داده شده نابود کرده است. مقامات اطلاعاتی غربی، تأیید نمودند که جزئیات اعتراف مجید جمالی فشی در مورد ترور واقع شده در ژانویه ۲۰۱۰ که توسط موتور سیکلت بر روی دانشمند هسته‌ای ایران، مسعود علی محمدی انجام شد، صحیح بوده است. مقامات اطلاعاتی غربی کشور ثالثی را عامل لو دادن این تیم اعلام کردند. 
 
مجید جمالی عامل موساد و قاتل شهید علیمحمدی از دانشمندان هسته ای کشورمان پیش از آویخته شدن به دار مجازات گفت: صهیونیست ها به من وعده پول و شهرت داده و طوری ذهن من را شستشو دادند که فکر می کردم، نجات دهنده کره زمین و بشریت هستم اما روزی که وارد زندان اوین شدم ده میلیون تومان بدهکار بودم. 
 
 انتهای پیام/221
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار