ادای احترام خانواده شهید «موسوی» به غواص شهید اهوازی

خانواده نخستین شهید مدافع حرم خوزستان با حضور در گلزار شهدای اهواز به غواص شهید «عبدالکریم کجبافی» از شهدای عملیات کربلای ۴ ادای احترام کردند.
کد خبر: ۲۴۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱ - 23July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، خانواده شهید «سیدمهدی موسوی» نخستین شهید مدافع حرم خوزستان به غواص شهید «عبدالکریم کجبافی» از شهدای عملیات کربلای 4 ادای احترام کردند.

در این آئین سید حسن موسوی، پدر شهید سید مهدی موسوی نخستین شهید مدافع حرم خوزستان، مادر شهید و جمعی از بستگان شهید حضور داشتند و یاد این غواص شهید عملیات کربلای 4 را گرامی داشتند.

خانواده شهید سید مهدی موسوی با حضور در گلزار شهدای اهواز به غواص شهید عبدالکریم کجبافی ادای احترام کردند و خانواده این شهید را مورد تفقد قرار دادند.

همچنین آئین بزرگداشت غواص شهید عبدالکریم کجبافی از شهیدان عملیات کربلای 4 در اهواز و دیار سردار شهید سید طاهر موسوی و سردار شهید سید مهدی نجم‌السادات برگزار شد.

این برنامه در مسجد شهید بهشتی اهواز واقع در کوی پلیس جنب زندان کارون برگزار شد و همشهریان سردار شهید مجید سیلاوی و سردار شهید مصطفی مسعودیان به غواص شهید عملیات کربلای 4 به این شهید ادای احترام کردند.

به گزارش تسنیم، غواص شهید عبدالکریم کجبافی (کجباف) فرزند محمدمهدی از رزمندگان اهوازی است که در 4 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید و پیکر مطهرش تا کنون به وطن بازنگشته بود.

پیکر مطهر این دلیرمرد خوزستانی که در 18 دی ماه سال 1346 در اهواز دیده به جهان گشود در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص تفحص شد و از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به زادگاهش انتقال یافت.

آین تشییع پیکر پاک این غواص شهید روز پنج‌شنبه 29 تیر ماه سال 1396 همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در اهواز برگزار شد و پس از آن در همسایگی شهدای غواص اهوازی از جمله شهید منوچهر (محمد) تنگسیری، شهید عیسی جابری و شهید علی نبوی آرام گرفت.

شهید سید مهدی موسوی نخستین شهید مدافع حرم اهواز و خوزستان و جانشین حوزه مقاومت بسیج 10 شهری اهواز در پانزدهمین روز از مهرماه سال 1363 در کوی انقلاب اهواز (کمپلو) دیده به جهان گشود که با تولد خود نشاط و شادی را برای خانواده به ارمغان آورد.

این جوان برومند اهوازی پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) به این کشور اعزام شد و در تاریخ دهم تیرماه سال 1392 هجری خورشیدی در نبرد با دشمنان اسلام به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیکر این شهید در عصر روز یکشنبه شانزدهم تیرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به خاک خوزستان منتقل شد و مردم استقبال کم نظیر مردم شهیدپرور اهواز قرار گرفت.

آیین تشییع پیکر پاک و مطهر شهید موسوی در صبح روز دوشنبه هفدهم تیرماه سال 1392 با حضور کم نظیر اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان و نوجوانان خوزستانی از حسینیه ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی (نادری) برگزار شد.

پس از برگزاری باشکوه مراسم تشییع، پیکر مطهر شهید سید موسوی به بهشت آباد اهواز منتقل شد و به عنوان نخستین شهید مدافع حرم خوزستان در قطعه 2 گلزار شهدا در پایین مزار جانباز شهید سید احمد موسوی‌کربلایی و شهید غلامرضا بازاری آرام گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها