نشست خبری «مسجدالاقصی؛ اولویت اسلامی، استمرار مقاومت»؛

ابوشریف: هدف رژیم صهیونیستی نابود کردن مسجد الاقصی است/ اکبری: مساله فلسطین با مقاومت و جهاد حل می‌شود/ قدومی: صهیونیست‌ها دچار اشتباه تحلیلی شده‌اند

نشست خبری «مسجدالاقصی؛ اولویت اسلامی، استمرار مقاومت» بعد از ظهر امروز (دوشنبه 2 مرداد) برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ - 24July 2017
ابوشریف: هدف رژیم صهیونیستی نابود کردن مسجد الاقصی است
به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، نشست خبری «مسجدالاقصی؛ اولویت اسلامی، استمرار مقاومت» عصر امروز با حضور «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، دکتر اکبری رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی، «خالد القدومی» نماینده جنبش حماس در تهران و جمعی از فعالان محور مقاومت برگزار شد.
 
در این نشست ناصر ابو شریف ضمن تقدیر از اهالی فلسطین که تمام تلاش خود را برای خنثی سازی توطئه‌های صهیونیستی به کار بسته‌اند، اظهار داشت: طرح رژیم صهیونیستی محدود به گیت‌های هوشمند و تدابیر بازرسی محدود نمی‌شود. اقدامات رژیم صهیونیستی در چارچوب راهبردی قرار دارد که می‌خواهد بر کل فلسطین سیطره یابد. مسجد الاقصی در این استراتژی قرار دارد که اسراییلی‌ها گام به گام می‌خواهند طرح یهودی سازی را در کل فلسطین اجرا کنند. مسجد الاقصی در استراتژی رژیم از جایگاه مهمی برخوردار است.
 
وی در ادامه افزود: هیچ کس نباید این خطر را نادیده بگیرد. هدف اسراییل احیای هیکل سلیمان و نابود کردن مسجد الاقصی و قبة الصخرة است. 
 
ابوشریف با بیان اینکه قرار داد قرن طرحی صهیونیستی است، گفت: حکومت‌های عربی این قرار داد را امضا کردند و به دنبال کسب مشروعیت از طریق آمریکا و اسرائیل هستند. بندی از کنفرانسی که در ریاض برگزار شد در مورد سازش است.
 
وی در ادامه گفت: قیام اخیر فرصتی برای ملت فلسطین برای احیای موضوع مقاومت است. این قیام باید به یک طرح ملی فلسطینی تبدیل شود.
 
وی آغاز این طرح را آزادسازی قدس و پایان آن را آزادسازی کامل سرزمین فلسطین عنوان کرد.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه به فشارهای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد کرانه باختری تحت اشغال صهیونیست‌ها قرار دارد. شهر قدس به طور کامل در اشغال اسراییل قرار دارد و ارتباط ۱۰۰ هزار فلسطینی با جهان خارج قطع شده است.
 
ابوشریف از طرح‌های آینده برای کرانه باختری و نوار غزه گفت و افزود: صهیونیست‌ها به دنبال روی کار آوردن فردی مانند حفتر لیبیایی در فلسطین هستند. دولت محمود عباس به همراه دولت اردن درصدد حفظ امنیت مرزهای شرق رژیم صهیونیستی هستند علاوه بر اینکه جداسازی کامل نوار غزه و ایجاد ارتباط اداری میان آن با دولت مصر است.
 
ابوشریف با اشاره به مشارکت جوانان و نوجوانان در مبارزه با رژیم صهیونیستی، خواهان حمایت گسترده و همه جانبه امت اسلامی از ملت فلسطین شد.
 
همچنین در این نشست اکبری رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با وجود استفاده از توان نظام سلطه در 2 دهه گذشته در مقابل مقاومت اسلامی ضعیف و ناتوان است، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بعد از ۶۰ سال به این نتیجه رسیده که مذاکره نتیجه نخواهد داد.
 
وی در ادامه افزود: فلسطین اساسی ترین موضوع جهان اسلام است، که مسلمانان باید نشان دهند چقدر در مقابل نظام استکبار توان دارند. رژیم صهیونیستی احساس می‌کند جهان اسلام دچار ضعف شده است و لذا از این ضعف برای توسعه طلبی خود و محقق ساختن اهداف خود استفاده می‌کند.
 
اکبری با تاکید بر اینکه بوجود آمدن داعش در جهان اسلام برای رژیم صهیونیستی فرصت است، گفت:  مقاومت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی دستاورد خوبی به دست آورد و این رژیم را در عرصه بین الملل منفعل ساخت، لذا در مقابله با تکفیری‌ها نیز پیروز شد.
 
وی ادامه داد: پیروزی مقاومت در مقابله با تکفیری‌ها تهدیدی برای اسراییل محسوب می‌شود. امروزه همه مسلمانان جهان این حقیقت را دریافته‌اند که مقاومت اسلامی با اتکا به توان ملت می‌تواند پیروز میدان شود.
 
اکبری در ادامه با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه راه حل فلسطین مذاکره نیست، خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی توانست نشان دهد که نظریه امام راحل درست است، مساله فلسطین با مقاومت و جهاد حل می‌شود.
 
رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی به تسلیح کرانه باختری که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است اشاره کرد و گفت: تسلیح کرانه باختری موجب شده است اسراییلی‌ها به این نتیجه برسند که هیچ جای اراضی اشغالی برای رژیم امن نیست و ملت فلسطین با استفاده از نسل جدید و جوان وارد صحنه شده‌اند و می‌خواهند اهداف خود را محقق سازند.
 
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دچار چالش‌های درونی و بیرونی شده است، تاکید کرد: همه این چالش‌ها موجب مهاجرت معکوس شده  است؛ و دیگر از آن وعده‌های آرمانی که به ملت‌ها می‌دادند و آن‌ها را جذب و ترغیب می‌کردند که به رژیم صهیونیستی مهاجرت کنند دیگر خبری نیست. 
 
خالد قدومی نماینده جنبش حماس در کنفرانس مطبوعاتی مسجد الاقصی نیز گفت: حمایت آمریکا در کنار مواضع ننگین برخی کشورهای اسلامی باعث شد اسرائیل دچار خطای تحلیلی در این مورد شود و دست به سرکوب انتفاضه بزند و روحیه ملت فلسطین اشتباه بودن تحلیل راست‌گرایان صهیونیست را نشان داد.
 
وی با تاکید بر حقیقت مبارزه فلسطینی‌ها گفت: قضیه صرف نمازخواندن در مسجدالاقصی نیست بلکه اهمیت جایگاه مسجدالاقصی به عنوان نماد اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی است.
 
قدومی با اشاره به عملیات شهیدان خانواده جبارین در قدس افزود: این عملیات در خارج از مسجدالاقصی انجام شد و این سه جوان فکر می‌کردند که با پناه بردن به داخل مسجدالاقصی از خطر صهیونیست‌ها در امان بمانند اما از آنجا که صهیونیست‌ها برای هیچکدام از مقدسات اسلامی ارزش قائل نیستند، به داخل مسجد حمله کردند و آنان را به شهادت رساندند.
 
نماینده حماس در ایران ضمن اشاره به موضع گیری مقامات نظامی و رسانه‌های جمعی رژیم صهیونیستی در تهدید انتفاضه، تاکید کرد که جنایات رژیم صهیونیستی قابل شمارش نیست.

انتهای پیام/421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار