فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان «خاش» خبر داد؛

سیستان و بلوچستان میزبان لاله‌های گمنام می‌شود

سرهنگ «حسن فضلی» گفت: از سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تا روز عرفه، تعداد 10 شهيد گمنام دفاع مقدس در استان سیستان و بلوچستان تشيیع و خاکسپاری می‌شوند.
کد خبر: ۲۴۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ - 25July 2017

سیستان و بلوچستان چشم انتظار لاله‌های گمنام می‌شودبه گزارش دفاع پرس از خاش، سرهنگ «حسن فضلی» فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان «خاش» اظهار داشت: حماسه فرهنگی تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در نقاط مختلف كشور سبب برکات فراوانی است.

وی افزود: به وجود آوردن این فضای معنوی در كشور، زمینه‌ساز بستری مناسب برای پاسداشت میراث عظیم معنوی دفاع مقدس و گسترش معارف و سیره شهدا است.

فضلی با بيان اينكه شهدای گمنام متعلق به همه ملت ایران هستند، گفت: مسئولان و مردم بايد با ارج نهادن به جايگاه و مقام شامخ و والای اين مقربان الهی، در حفظ و نگهداری از آرمان‌های والای حضرت امام خمينی (ره) و شهدا تلاش كنند و هميشه گوش به فرامین و منویات مقام عظمای ولایت باشند.

وي با اشاره به تشيیع و خاکسپاری شهدای گمنام در استان سيستان و بلوچستان، گفت: از سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تا روز عرفه، تعداد 10 شهيد گمنام در اين استان تشيیع و خاکسپاری می‌شوند.

سرهنگ فضلی ادامه داد: اين شهدا در تيپ رزمی نزاجا زاهدان، شهرک سپاه زاهدان، شهرک «جهاد» زاهدان، شهر «بنجار» زابل، شهر «نصرت آباد» زاهدان، حسينيه عاشقان ثارالله زاهدان، بخش «جلگه چاه هاشم» دلگان و بخش «قرقری» هيرمند تشيیع و خاکسپاری خواهند شد.

وی افزود: همچنين دو شهيد گمنام نیز در مركز پادگان آموزشی 08 و منازل سازمانی كوی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان «خاش» تشيیع و به خاک سپرده خواهند شد.

سرهنگ فضلی خاطرنشان كرد: در حال حاضر، شهرستان خاش میزبان هفت شهید گمنام است که پنج شهید والامقام در بوستان «تفتان» شهر خاش و دو شهید در بخش «نوک آباد» خاش و يک شهيد گمنام نيز در روستای «نارون» آرام گرفته‌اند.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش با بيان اينكه خداوند متعال را شاکریم که توفیق بزرگی نصیب ما کرد تا از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس میزبانی کنیم، گفت: برای برگزاری آئین استقبال، وداع و تشییع شهدای گمنام برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان كرد: پیکر مطهر شهدای گمنام با حضور پرشور خانواده‌های شهدا، ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان و اقشار مختلف مردم تشییع می‌شود و مردم این دیار بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان می‌کنند.

سرهنگ فضلی گفت: با حضور شهدای گمنام در شهرستان خاش، این شهرستان برای چهارمين بار است که میزبان شهدا می‌شود، زیرا پیش از این نیز پیکر مطهر شهدای گمنام در بخش نوک آباد و شهر خاش آرام گرفتند.

وی با بيان اينكه تشییع و خاكسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام موجب تقویت فضای معنوی و عطرآگین شدن جامعه می شود، تصريح كرد:‌ شهیدان والامقام با نثار خون خود، اقتدار و امنیت را برای ما به یادگار گذاشتند تا در سایه این نعمت، در راه سرافرازی میهن اسلامی در عرصه های مختلف حرکت کنیم.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش با بيان اينكه تشییع شهدای گمنام از تکالیف ما است، گفت: رسالتی بر عهده ما گذاشته شده و میزبانی شایسته از حضور آنان دینی است که در قبال خون شهدا برعهده داریم.

وی افزود: تدفین شهدای گمنام در نقاط مختلف استان به عنوان یک حرکت نوین معنوی و فرهنگی و پرنشاط در جامعه است و این حرکت ارزشمند سبب ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج ارزش های هشت سال دفاع مقدس و پراکنده شدن عطر و شمیم خوش شهادت می‌شود.

سرهنگ فضلی اظهار كرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از راه‌های جلوگیری از تهاجمات گسترده دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب به خصوص در جبهه جنگ نرم است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار