تلفات گسترده انفجارها در عراق و نگرانی ها از عواقب بحران سوریه

در شرایطی که با تداوم خشونت ها در عراق و وقوع انفجارهای متعدد در این کشور 44 تن کشته و ده ها شهروند عراقی دیگر مجروح شده اند این نگرانی وجود دارد که مداخله جویی در سوریه با پیامدهای امنیتی برای عراق همراه گردد.
کد خبر: ۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱ - 28August 2013

تلفات گسترده انفجارها در عراق و نگرانی ها از عواقب بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که در صورت آغاز حملات قدرت های خارجی علیه سوریه امکان گسترش بحران این کشور به منطقه و به خصوص عراق وجود دارد، خشونت های داخلی در عراق نیز همچنان ادامه دارد و با انفجارهای متعدد امروز (چهارشنبه) در این کشور، 44 تن از شهروندان این کشور جان خود را از دست دادند و 85 تن دیگر نیز مجروح شدند.

به گزارش "رویترز": به گفته مقامات امنیتی و پزشکی عراق، در ساعات آغازین روز چهارشنبه انفجارهای متعددی در مناطق مختلف این کشور روی داد که در پی آن 44 شهروند عراقی کشته و 85 فرد دیگر زخمی شده اند.

هر چند از زمان حمله امریکا به عراق خشونت ها و انفجارها در این کشور همچنان وجود داشته است اما از اوایل سال جاری میلادی بر شدت و تعداد خشونت ها به میزان زیادی افزوده شده به گونه ای که دولت مرکزی عراق را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. در این رابطه گفتنی است که تنها در ماه گذشته میلادی حدود 1000 نفر از شهروندان عراقی در پی انفجارهای متعدد که عمدتا از سوی گروه های تندرو سنی روی می دهد، جان خود را از دست داده اند.

در این میان آنچه در روزهای اخیر باعث توجه بیشتر به بحران داخلی عراق و خشونت های این کشور شده به احتمال گسترش منازعات سوریه به سطح منطقه به خصوص کشورهای دچار بی ثباتی داخلی مانند عراق بر می گردد. در واقع در حالی که بی ثباتی های سیاسی و تلفات گسترده سیاسی امروزین عراق نتیجه سیاست های مداخله جویانه امریکا در حمله به این کشور به شمار می رود، طی روزهای اخیر با مطرح شدن حمله احتمالی امریکا به سوریه، این نگرانی وجود دارد که با توجه به شرایط پیچیده سوریه منازعه در این کشور به سطح منطقه گسترش یابد و کشورهای همسایه آن مانند عراق را با بحران های امنیتی بسیار جدی تری مواجه نماید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار