تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع):

شیوه آیت‌الله مشکینی ایجاد وحدت در جامعه حول محور ولایت بود

آیت‌الله ری‌شهری گفت: شیوه آیت‌الله مشکینی ایجاد وحدت در جامعه حول محور ولایت بود.
کد خبر: ۲۴۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ - 26July 2017
شیوه آیت‌الله مشکینی ایجاد وحدت در جامعه حول محور ولایت بودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) صبح چهارشنبه در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی که با حضور حجج اسلام سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه کشور، سید محسن محمودی، مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و جمعی از ائمه جمعه استان تهران و سایر مسئولان کشوری در سالن شیخ صدوق شهرری برگزار شد، طی سخنانی گفت: جلساتی که در آن‌ها از صالحین یاد می شود، مورد عنایت خداوند است.

وی اضافه کرد: بی تردید مرحوم آیت الله مشکینی یکی از بزرگان صلحا و علمای ربانی بود، بسیار سخت است که انسان از غیر خدا دل کنده و به خدا روی آورد، هدف این جلسات علاوه بر تکریم افرادی که حق بر حوزه ها، علما و نظام اسلامی حق دارند، الگوگیری از این عزیزان است، آیت الله مشکینی یکی از مهم ترین اسوه های اخلاقی، علمی و عملی معاصر ما بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: نکوداشت آیت الله مشکینی برای ما طلاب، خصوصا طلاب جوان آثار فراوان و مثبتی دارد، آیت الله مشکینی از نظر علمی، اخلاقی، عملی، سیاسی و اجتماعی الگو بود و بنده که سال های فراوان کنار ایشان بودم، از علم، سلوک و اخلاق ایشان استفاده های فراوانی بردم.

ری شهری با بیان این که در سال هایی که از وفات آیت الله مشکینی گذشته نکات بسیاری در مورد ایشان نوشته شده است، افزود: نوگرایی در حوزه و تعلیم و تدریس از ویژگی های آیت الله مشکینی بود، این آیت الله به شدت مخالف این بودند که وقت طلاب با مباحثی گرفته شود که تنها جنبه علمی داشتند، جامعه امروز ما به شدت به دروس کاربردی دینی احتیاج دارد.

وی با اشاره به برخی نکات اخلاقی و سیاسی اجتماعی مرحوم آیت الله مشکینی، گفت: نکته اول انتقاد پذیری است، انسان نباید از انتقاد ناراحت شده و موضع گیری منفی کند، آیت الله مشکینی از انتقاد ناراحت نشده و حتی از آن استقبال می کرد.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سپس با تاکید بر اهمیت وحدت کلمه اضافه کرد: بارها هم امام(ره) و هم مقام معظم رهبری، بر اهمیت وحدت در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در تداوم انقلاب تاکید داشتند، آیت الله مشکینی نیز بسیار بر وحدت بین علما و نیز در جامعه اصرار داشتند، ایشان همان علاقه و تبعیتی که از امام داشتند را پس از امام(ره) از مقام معظم رهبری داشتند و رهبری نیز عنایت ویژه ای به ایشان داشتند.

وی بر وحدت کلمه حول محور ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: راه اصلی، راهی است که بر محور ولایت متمرکز شود، اگر راه را اشتباه برویم به جای اتحاد به افتراق خواهیم رسید، شیوه آیت الله مشکینی ایجاد وحدت در جامعه حول محور ولایت بود.

ری شهری تعبیر «اسوه اخلاق عملی» توسط مقام معظم رهبری به آیت الله مشکینی را منحصر به فرد دانست و گفت: طلاب بر اساس این رهنمود مقام معظم رهبری، در مورد ویژگی آیت الله مشکینی به عنوان اسوه عملی اخلاق، قلم بزنند و جشنواره ای به مناسبت بزرگداشت آیت الله مشکینی در حوزه ها برگزار شود.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار